» 3DPE » اولین سوپر اسپرت لهستان ساخته شد
چاپ سه بعدی

اولین سوپر اسپرت لهستان ساخته شد

Arrinera کمپانی خودروسازی لهستانی با شرکت «OMNI3D» سازنده پرینترهای سه بعدی صنعتی بزرگ، برای چاپ سه بعدی قطعات اتوموبیل اسپرتHussarya  به تفاهم رسیدند.

باز طراحی نمونه اولیه سوپراسپرت پرینت سه بعدی شده، تنها در دوازده ساعت: سوپراسپرتHussaraya  کمپانی آرینرا به مدت ۸ سال پیاپی در مسابقات اتوموبیلرانی GT3 حضور مستمر داشته است و افتخارات زیادی نیز نصیب سازندگانش کرده است. این ابرخودروی آئرودینامیک توسط پژوهشگران دانشگاه تکنولوژی ورشو (یکی از بزرگترین انستیتوهای فناوری اروپای مرکزی) طراحی شده است.

هم‌اکنون این خودرو باز طراحی گشته و پلتفرم جدیدی بر اساس چاپ سه بعدی قطعات برای آن تعیین گشته است؛ پرینترهای سه بعدی اختصاصی شرکت OMNI3D که حداکثر اندازه ساخت ۵۰۰*۵۰۰*۵۰۰ میلیمتر را دارا هستند. متریال مورد استفاده این چاپگرهای سه بعدی طیف گسترده fused filament fabrication  یا فیلامنت پلیمری در انواع ABS, ASA ,PET-G ,HIPS می‌باشد.

پرینتر سه بعدی قطعات سوپراسپرت لهستانی را میسازد

پرینت سه بعدی قطعات خودروی اسپرت کشور لهستان توسط کمپانی OMNI3D 

آرینرا،‌ خودروساز مطرح لسهتان از بین تمامی گزینه‌های موجود، سرانجام کمپانی OMNI3D را انتخاب کرد. شرکتی که تنها یک سال از برند شدن می‌گذرد. علت انتخاب شدن OMNI3D در دارا بودن اتاق پرینت اختصاصی است؛ این سرویس به مشتریان امکان تست قطعات با پرینترهای مورد نظرشان قبل از خرید یا عقد قرارداد همکاری را می‌دهد.

نوع مشارکت آرینرا و OMNI3D برون‌سپاری پرینت سه بعدی قطعات خودرو توسط کارشناسان خبره OMNI3D تعیین شده است. با توجه به سرعت بسیار بالای Arrinera برای طراحی خودروهایش، تکنولوژی پرینت سه بعدی بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. Lukasz Tomkiewicz رئیس کمپانی Arrineraدرباره این انتخاب توضیح می‌دهد:

تیم طراحی تغییرات مداومی به فرم مدل‌ها می‌دهد مثلا در طول یا قطر. حالا به مدد پرینترهای سه بعدی، دیگر بازطراحی مسئله بغرنجی برای ما نخواهد بود: حالا تولید مدل سه بعدی جدید فقط به دوازده ساعت زمان نیاز دارد.

همکاری یک کمپانی مطرح خودرو با شرکتی تازه‌تاسیس اما خلاق، روند رو به رشد گرایش صنایع بزرگ به فناوری پرینت سه بعدی را نشان می‌دهد. بر طبق برآورد یک موسسه آلمانی در سال ۲۰۱۷، بالای ۹۲ پروژه بزرگ و کوچک صنعتی به مدد چاپگرهای سه بعدی امکان متمرکز شدن و محلی سازی را یافته‌اند که بهبود چشمگیری در کیفیت و هزینه تولید ایجاد کرده است. همچنین تحقیق مشابه دیگری نشان می‌دهد که تقاضا برای کارشناسان و مراکز متمرکز خدماتی پرینت سه بعدی نسبت به خرید شخصی پرینتر سه بعدی ارجحیت دارد.

پرینت سه بعدی قطعات خودرو مدل صنعتی فناوری دانش چاپ سه بعدی

پرینتر سه بعدی چاپ سه بعدی قطعات خودرو اخبار فناوری

چاپ سه بعدی چیزی فراتر از نمونه سازی سریع

Tomkiewicz معتقد است که چاپ سه بعدی قطعات در مرکز تولید شماره ۲ شرکت OMNI3D تمام الزامات ما را پوشش داده: هم در بعد دقت و استحکام و هم زمانبندی بسیار سریع تولید، آنقدر که قطعاتی مثل دریچه هوا بعد از تولید نهایی خودرو به آن مونتاژ می‌شود.

همه کمپانی‌ها در حوزه پرینتر سه بعدی مانند کمپانی خلاق OMNI3D به نقش اساسی این تکنولوژی در صنعت خودرو واقف نشده‌اند، با این حال سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های چاپ سه بعدی از سوی برخی شرکت‌ها در حال ظهوراست. این کمپانی‌های شیوه‌های نوینی مثل قالب‌گیری تایر خودرو با SLM را نمایشگاه‌های فناوری مختلف رونمایی کرده‌اند. یک بررسی جامع نشان می‌دهد که اجزای پرینت سه بعدی شده از تقاضای بالایی در بازار سطح بالای حوزه خودروسازی برخوردار هستند، آنچنان که سریعترین خودروی‌های جهان به مدد این فناوری توسعه می‌یابند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، از سوپراسپرت جدید Hussaraya کمپانی آرینرا پس از فراغت از حضور در مسابقات  سال ۲۰۱۷، یک مدل لوکس خیابانی نیز تولید خواهد شد تا تمام ویژگی‌های برترش در پیست مسابقه را برای مشتاقان رانندگی جاده‌ای ارمغان آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین