» 3DPE » چاپ خانه کمپانی PassivDom: هوشمند، مقیاس‌پذیر و سازگار با محیط زیست
اخبار پرینت3بعدی

چاپ خانه کمپانی PassivDom: هوشمند، مقیاس‌پذیر و سازگار با محیط زیست

پروژه استارتاپ اوکراینی PassivDom امیدوارست که انقلابی را در بازار املاک و مستغلات بواسطه خانه‌های مفهومی هوشمند با انرژی تجدیدپذیر و پرینت سه بعدی شده ایجاد کند.

خانه‌هایی که در هر جایی می‌توانند ساخته شوند و اصطلاحا به شبکه برق‌رسانی شهری اتصال ندارند (off-grid) و خود انرژی مورد نیاز را از طبیعت تامین می‌کنند.

شرکت تازه تاسیس PassivDomخانه‌های خود را ماژولار طراحی کرده تا امکان اضافه کردن قطعات فنی دلخواه و مونتاژ کردن برای ایجاد یک واحد مسکونی بزرگ مهیا شود. ایده‌ای که پشت خانه‌‌های PassivDom  قرار دارد، در متراکم بودن (پیوستگی) و کنش‌پذیری بالاست؛ از آن ساختمان‌هایی که به ساختارهایی مثل پِی‌سازی، لوله‌کشی و برق شهری… نیازی ندارند.

این سبک خانه‌ها خودگردان و کاملا پایدار هستند و گاز آلوده کننده کربن نیز منتشر نمی‌کنند. استارتاپ پَسیودام اعلام کرده خانه‌هایش با حالت پیش‌ساخته در کارخانه مهیا شده (فناوری پرینت سه بعدی) و به سرعت امکان گسترش و تکمیل شدن در محل را دارند. با سرعتی واقعا ایده‌ال، آنقدر که فقط یک شبانه روز برای تکمیل نهایی خانه خریداری شده زمان لازم است.

کمپانی PassivDom ویژگی‌های زیادی را با یکدیگر ترکیب کرده است تا خانه‌ای کاملا سکونت‌پذیر را ایجاد کند. برای مثال فریم خانه توسط پرینتر سه بعدی صنعتی پیشرفته‌ای ساخته می‌شود یا پنجره‌هایی با تکنولوژی اختصاصی جلوگیری از هدر رفت انرژی؛ به عبارت دیگر، پنجره‌ها در دیوار محصور گشته‌اند. انرژی خانه نیز کاملا مستقل و از پنل‌های خورشیدی روی سقف تامین می‌گردد.

پرینت سه بعدی خانه هوشمند کمپانی passivdom اخبار فناوری معماری هوشمند سبز

پرینتر سه بعدی خانه هوشمند سازگار محیط زیست معماری سبز اخبار فناوری

پرینتر سه بعدی ویلای هوشمند سازگار محیط زیست معماری سبز اخبار فناوری

پرینت سه بعدی فریم ساختمان از متریال کربن و فایبرگلاس است که مزیت استحکام و سبک وزنی را تواما داراست. بنابراین در هر حجم و اندازه‌ای قابلیت ساخت دارد. خریداران می‌توانند تراکم و وسعت خانه خود را هنگام خرید تعیین  کنند. وبسایت کمپانی PassivDom در بخش خرید سه مقیاس کلی قرار داده است:‌ نوعmodulOne با مقیاس ۳۶ متر مربع، نوع modulDva با ۷۲ متر مربع و نوع modulMoon که مقیاسی متنوع و طراحی بسیار آینده نگرانه‌ای دارد و هنوز در حال تکمیل شدن است.

پرینتر سه بعدی خانه هوشمند سازگار محیط زیست معماری سبز اخبار فناوری2

به خاطر گرایش روز افزون به خانه‌های جمع و جور و ارزان،‌ استارت‌آپ‌های موفقی مثل PassivDom توفیق زیادی یافته‌اند. چه ایرادی دارد شخصی قادر باشد خانه‌ای با انرژی مستقل تجدیدپذیر را در هرجایی که دوست دارد، سریعا برپا کند. امروزه دیگر خانه‌های عظیم گران‌قیمتی که ساختش ماه‌ها طول می‌کشد و مصرف انرژی بالایی داشته و محیط زیست را نیز تخریب می‌کنند، طرفداری ندارند. مثل ایده موفق کمپانی سوئدی مبلمان ایکیا (Ikea)، واحدهای مسکونی PassivDom نیز پس از خرید به صورت مبله و با اسباب آماده، قابل استفاده هستند.

نکته جالب خانه‌های PassivDom در دارابودن اینترنت اشیا (IoT) برای تمامی وسایل و قسمت‌های مختلف خانه است که امکان نظارت و کنترل از راه دور را توسط تلفن همراه به مالک می‌دهند. البته این تمامی ماجرا نیست، چون PassivDom اعلام کرده در خانه‌هایش یک سیستم هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری ماشینی را برای کنترل شرایط داخل خانه طراحی کرده است، شرایطی مثل حفظ دما و رطوبت ایده‌ال و نظارت بر میزان اکسیژن و CO2. به عبارت دیگر خانه هوشمند یاد می‌گیرد چطور همیشه شرایط خانه با توجه به الویت‌های مالک ساختمان در حالت ایده‌ال نگه دارد. چیزی مثل خانه هوشمند انیمیشن خانواده سیمپون (Simpsons’ Ultrahouse 3000)!

خانه هوشمند پرینت سه بعدی معماری سبز اخبار فناوری تازه علم

پرینتر سه بعدی ویلای هوشمند سازگار محیط زیست معماری سبز اخبار فناوری

بنا بر گزارش‌ها، خانه‌های مسکونی پرینت سه بعدی شده PassivDom از محدوده قوانین بهینه‌سازی انرژی مرسوم (تعیین‌شده توسط موسسات PassivHaus وLEED) نیز یک سر و گردن بالاتر هستند؛ در حدی که تاکنون هیچ کمپانی خانه‌سازی دیگری به آن دست نیافته است. قرار شده خانه‌های PassivDom در محدوده قیمت ۲۹۰۰۰ تا ۶۹۰۰۰ یورو فروخته شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین