» 3DPE » پرینت انگشت شصت مصنوعی توانایی مافوق انسانی را ممکن میکند
دست مصنوعی

پرینت انگشت شصت مصنوعی توانایی مافوق انسانی را ممکن میکند

«دنی کلود» فارغ التحصیل ممتاز کالج سلطنتی هنر در لندن، در ابتکاری جالب انگشت شصت مکانیکی را با پرینتر سه بعدی ساخته است که هم باعث افزایش توانایی انسان میشود و هم نوع ادراک مرسوم از اندام مصنوعی را نیز به چالش کشیده است.

پرینتر سه بعدی در روندی فزاینده برای ساخت اندامهای مصنوعی در علوم پزشکی در حال استفاده است. با این وجود «دنی کلود» کاربرد پرینت سه بعدی انگشت مصنوعی اش را چیزی متفاوت تر میداند: مجهزتر کردن آدمی، افزایش توانایی و خلق مبحثی جدید در دانش اندام مصنوعی برای توسعه بدن انسان و نه جایگزینی اندامی از دست رفته.

 

پرینت عضو مصنوعی با قابلیت سفارشی سازی

«دنی» نام عضو مصنوعی خود را «شصت سوم» نام نهاده است. وی در مورد بهبود طراحی و اهداف آینده «شصت سوم» چنین میگوید:

طرح من یک عضو بدن انسان ولی مصنوعی است. اگر بتواند طوری سازگارپذیر شود که طیف متفاوتی از انسانها به راحتی قابلیت استفاده از آن را داشته باشند، خیلی جذاب میشود. من روشهای تولید زیادی را امتحان کردم و در آخر چاپگر سه بعدی بهترین شیوه ساخت را برای من محیا کرد. با پرینتر سه بعدی دست من در سفارشی کردن طراحی کاملا باز است و هزینه هم بسیار کاهش پیدا میکند.

پرینت سه بعدی
اجزای مختلف پرینت سه بعدی انگشت

چاپگر سه بعدی در پروژه طراحی محصول

شصت مصنوعی ساخته توسط دنی کلود بخشی از مجموعه طراحی های محصولات خاص در کالج سلطنتی هنر است که هدفش محقق کردن ابزارهای با کاربردهای چندوظیفه ایست. دوست طراح دنی‌، نیز نوعی پد مشابه کیبورد لپ تاپ طراحی کرده است که کاربردهای چندگانه ای دارد و توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

پرینتر سه بعدی
نحوه عملکرد انگشت پرینت سه بعدی شده

شصت مصنوعی به چطور کار میکند

انگشت مصنوعی مذکور دو موتور قدرتمند ولی بسیار ظریف را در دل خود پنهان کرده است. این موتورها حرکت خود را به تسمه های متصل به قطعات مکانیکی انگشت پرینت سه بعدی شده، منتقل میکنند. خود موتورها بوسیله دو سنسور فشارسنج که به کفش کاربر در زیر شصت پا متصل است، فرمان می پذیرند. فرمانها از طریق بلوتوث ارسال میشود.

هدف «دنی» از فرماندهی دستگاه از پا،‌ کنترل کردن و هماهنگی آسان حرکات طبیعی دست و پا همانند دیگر کارهای مرسوم همچون رانندگی، نواختن پیانو و غیره است.

«انگشت شصت مصنوعی» در سه قسمت اصلی پرینت سه بعدی شده است. حتی کاور نگهدارنده دست و مچ و تسمه های حرکتی موتور نیز با پرینتر سه بعدی SLA (لیزر) و با متریال رزین خاکستری چاپ شده اند. خود قطعات انگشت شصت چند وظیفه ای با پرینتر سه بعدی FDM متریال فیلامنت انعطاف پذیر ساخته شده است. «دنی کلود» درباره مزایای پرینتر سه بعدی در ساخت ابزارهای خلاقانه میگوید:

چاپگر سه بعدی واسطه ای تمام عیار برای این پروژه بود؛ زیرا نمونه سازی سریع، طراحی منعطف و سفارشی برای سایزهای متفاوت دست در یکبار تولید را ممکن میکند.

پرینت سه بعدی
نحوه استفاده انگشت مصنوعی پرینت سه بعدی شده برای گیتاریست

وظایف و کاربردهای انگشت مصنوعی

«دنی کلود» پیش بینی میکند که انگشت ابداعی وی در وظایف متنوعی که بین انگشتان اول و دوم به کار میرود، کاربرد خواهد داشت. وی در یک عکس مزیت استفاده از انگشت مصنوعی را برای یک گیتاریست موسیقی راک در بهتر نواختن تارهای سازش نمایش داده است.

با این حال «کلود» امیدوار است پرینت سه بعدی انگشت شصت مصنوعی وی مسیر موفقیت در جراحی اندام های مصنوعی در پزشکی را نیز تجربه کند. به عنوان یک تغییر بنیادی از ابزارهایی درمانی به بهبود دادن تصور توانایی های بدن انسان. وی میگوید:

پرینت سه بعدی انگشت شصت مصنوعی همانند یک کاتالیست در جامعه عمل کرده و گسترش توانایی بشری را مطرح میکند؛ در یک چارچوب طراحی آسان و در دسترس: یک ابزار، یک تجربه و فرمی از بیان شخصیت. وقتی تواناییهای معمول خود را گسترش داده و به مفهوم اندام مصنوعی فرم دوباره ای ببخشیم، آنوقت شروع به تغییر تمرکز از اصلاح ناتوانی به توسعه توانایی خواهیم کرد.

منبع:daniclodedesign.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین