» 3DPE » استفاده از پرینتر برای ساخت جواهر گردنبند زیبای استیل
چاپ جواهر

استفاده از پرینتر برای ساخت جواهر گردنبند زیبای استیل

طراح جواهرات، «جنی وو» چیزی شگفت انگیز در حوزه وسایل تزیینی ساخته است؛ یک گردنبند تودرتوی زیبا از جنس استیل. او برای ساخت این جواهر زیبا از پرینترهای کمپانی ExOne استفاده کرد.

در طراحی این گردنبند پرینت شده از خطوط مورب پیچ در پیچی هندسی که در معماری کاربرد فراوانی دارد الهام گرفته شده است. جنی خود آشنایی کاملی با معماری داشته اما عمده شهرت وی طراحی و ساخت جواهرات با چاپگر سه بعدی است.

جنی میگوید که این گردنبند اکنون زیباترین بخش مجموعه جواهراتش است. این گردنبند با دیگر جواهراتی که با پرینتر سه بعدی چاپ شده است متفاوت است؛ این گردنبند استیل تماما با چاپگر سه بعدی تولید شده و هیچ عملیات سخت افزاری دستی نداشته است. به همین دلیل ساخت چنین جواهری چالشی بزرگ برای بهترین پرینترهای فلز محسوب میشود.

هدف ما ساخت گردنبندی فلزی در ابعاد بزرگ با وزن کم و اتصال راحت بود. مدت زیادی انواع متریالها و روشهای ساخت را امتحان کردیم و در انتها مطمئن شدیم که مدرنترین و بهترین شیوه، استفاده از فرآیند چاپ سه بعدی است.

چاپ سه بعدی قالب اولیه گردنبند

طراحی پیچیده این گردنبند استیل نیاز به پرینتر پیشرفته ای داشت؛ پس برای تولید از تکنولوژی چاپ Binder Jetting کمپانی ExOne که از شیوه ته نشست ماده تثبیت کننده مایع در بستر پودر برای فرآیند پرینت بهره می برد، استفاده گردید.

 

موزه هنر لس آنجلس آمریکا یک نمونه از این گردنبند را در بخش جواهرات ویژه خود به صورت دائمی برای نمایش قرار داده است. در حال حاضر  این گردنبند زیبای فلزی برای فروش عمده امکان پذیر نیست و در آینده تکمیل خواهد شد. البته علاقمندان میتوانند بدل نایلونی اش که آن هم با چاپگر ساخته میشود را تهیه کنند!

| دانلود فایل سه بعدی رایگان گردنبند و گوشواره برای چاپگر سه بعدی |

بابی تیگرمن، از هنرمندان موزه لس آنجلس درباره این گردنبند نظر جالبی دارد: جنی وو، خطوط پیچیده هندسی یک پروژه بزرگ معماری را با هوشمندی شگفت انگیزی به یک قطعه جواهر کوچک انتقال داده است که باعث شده تا سطح بالایی از مهارتهای فنی در حوزه چاپ سه بعدی برای همگان آشکار شود.

پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی جواهر

این گردنبند پیچیده ترین جواهریست که جنی از نظر مفهومی و تکنیکی طرحی کرده است. طرح پیچیده اجزای بهم پیوسته این جواهر از نقاط اتصال بسیار ظریفی تشکیل شده است. چیزی که فقط با مدد فناوری پرینتر امکان خلق آن فراهم است و عامل انسانی در هیچ یک از ابعاد زمان، دقت و هزینه قادر به ساخت مشابهی همانند آن نیست.

دانلود فایل انگشتر

دانلود رایگان برترین طرحهای سه بعدی انگشتر >>

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین