» 3DPE » چاپگر سه بعدی ساخت کره شمالی!
کره شمالی

چاپگر سه بعدی ساخت کره شمالی!

کره شمالی به تازگی آخرین پیشرفت‌های علمی خود در حوزه پزشکی را رونمایی کرد: پرینتر سه بعدی برای بازتولید استخوان در جراحی زیبایی و دندانی. به گزارش یک منبع از خبرگزاری دولتی کره شمالی، چاپگر جدید پزشکان کر‌ه‌ شمالی را قادر می‌سازد تا بر روی جزییات تصاویر و مدل‌های سه بعدی اعضای بدن تحقیقات بیشتری انجام دهند.

به اعتقاد آنها این امر باعث کاهش زمان و افزایش دقت فرآیند‌ درمانی پزشکی خواهد شد. تصاویر محدودی که تلویزیون دولتی کره شمالی پخش نموده، به ظاهر تلاش پزشکان روی یک چاپگر سه بعدی را نشان می‌دهد که ادعا می‌شود فکی مصنوعی برای یک بیمار تولید نموده است؛ 

دکتر «هوانگ سِئونگ هیه اوک» از دپارتمان مرکزی داندانپزشکی:

حالا با این تکنولوژی پزشکان ما قادر به قالب‌گیری قسمت‌های مختلفی از استخوان‌بندی صورت انسان هستند. قالب‌گیری بر اساس مدل‌های سه بعدی بسیار دقیق انجام می‌پذیرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی پرینتر سه بعدی چاپ مصنوعی استخوان اخبار فناوری

در تیزر خبری پخش شده علاوه بر موارد بالا از دو سند که ادعا می‌شود مربوط به ارزشیابی از همایشی با عنوان «نمایشگاه محصولات خردمندانه» و یک «تصدیق‌نامه ثبت اختراع» رونمایی می‌شود. البته مشخص نیست که آیا این محصولات ابداعی اصلا توسط کسی غیر از مقامات دولتی مشاهده شده است یا خیر.

پرینتر سه بعدی پزشکی کره شمالی چاپ اندام مصنوعی کیم جونگ اون

تیزر خبری تلویزیون دولتی کره شمالی درباره پرینتر سه بعدی ساخته شده

تکنولوژی پرینت سه بعدی که اشیای فیزیکی را از فایل‌های تصویری سه بعدی تولید می‌کند، به عنوان شیوه‌ای ارزان‌قیمت و دقیق برای تولید قطعات در تمامی حوزه‌ها، اعم از پزشکی شناخته‌ شده‌اند. به عنوان نمونه، پزشکان هلندی برای اولین بار در جهان موفق به تولید جمجمه شفاف مصنوعی در سال ۲۰۱۴ گشته‌اند. حتی در سودان نیز یک پرینتر سه بعدی برای تولید اندام مصنوعی کودکانی که در جنگ داخلی آسیب دیده‌اند، به کار گرفته‌ شده است.

با وجود تحریم‌های بسیار شدید جهانی بر ضد رژیم دیکتاتوری کره شمالی، انتظار می‌رود سیستم بهداشتی و درمانی این کشور آسیب شدیدی دیده باشد. با این حال آدمی به این شک فلسفی می‌افتد که در قرن جدید تکنولوژی چنان جذابیتی دارد که به راحتی کل جهان را در می‌نوردد. جالب اینجاست که همسایه جنوبی این کشور یعنی کره جنوبی، بعنوان پایتخت تکنولوژی و جراحی زیبایی در جهان معروف است و هنوز در حال تحقیقات گسترده برای تجاری‌کردن استفاده از فناوری پرینت سه بعدی پیشرفته در علوم پزشکی است.

مسلم است که این پروپاگاندای دولت کره شمالی فقط کارکرد داخلی دارد؛ چاپگر سه بعدی ادعایی آنها طبق عکسهای منتشر شده نشان میدهد که یک پلتفرم FDM (متریال ترموپلاستیک) با ساختار بسیار ساده  ای میباشد. نقشه ساخت این پلتفرم اوپن سورس با نام استاندارد RepRap، براحتی در اینترنت قابل دستیابی است! بنابراین ادعای استفاده برای ساخت فک مصنوعی جوکی بیش نیست چون ساخت دقیق قالب اندام انسانی با چاپگر سه بعدی متریال رزین امکان پذیر است نه متریال پلاستیک.

بر طبق گزارشات، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ پرینترهای سه بعدی ادعایی، توسط دانشگاه علم و تکنولوژی پیونگ‌یانگ در نمایشگاه چاپگرهای سه بعدی پایتخت این کشور رونمایی شده بودند اما این اولین خبررسانی تلویزیونی از پیشرفت‌های ادعایی حوزه پزشکی کره شمالی‌ است که در سیستم کاملا مسکوت رژیم، اعلام عمومی می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین