» 3DPE » فناوری چاپ سه بعدی جهت توسعه دو مدل هواپیمای مسافربری ایرباس
ایرباس

فناوری چاپ سه بعدی جهت توسعه دو مدل هواپیمای مسافربری ایرباس

ایرباس قطعات هواپیماهای مسافربریBeluga XL  و  A330neoرا با پرینتر سه بعدی تولید خواهد کرد. مجموعه چندملیتی هوانوردی ایرباس، از عزم خود برای استفاده از پرینتر سه بعدی در تولید اجزای دو هواپیمای مسافربری تازه ساخت خبر داده است. قرار است از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید کابین مسافربری، بخشی از بدنه خارجی، اجزای موتور و افزایش رضایت خدمت‌رسانی مسافران بهره‌گیری شود.

پرینت سه بعدی برای بهبود فضای بار

بر طبق گفته‌ ایرباس، هواپیمای مسافربری A330neo، سبک جدیدی از طراحی داخلی با فلسفه خاص این کمپانی را به ارمغان آورده است. کابین مسافری این هواپیما بسیار مجلل طراحی شده است تا تجربه‌ سفری خوش را در مسافران ماندگار کند. برای خلق چنین محیط باشکوهی نیاز به بازطراحی اجزای زیادی از جمله قفسه‌های بار سقف بود. ایرباس برای دستیابی به چنین هدفی محفظه اکسیژن سیستم کنترل تهویه هواپیما را با پرینتر سه بعدی بازتولید کرده است. ایرباس معتقد است پرینت سه بعدی امکان عکس‌العمل سریع و کاهش هزینه تولید را ممکن کرده است.

پرینتر سه بعدی طراحی داخلی کابین هواپیما ایرباس اخبار فناوری

پرینت سه بعدی قطعات موتور هواپیما ایرباس فناوری

پرینت سه بعدی قطعات هواپیمای Beluga XL

این مدل هواپیمای پهن‌پیکر از نهنگ الهام گرفته شده است تا قادر به حمل وسایل بزرگ باشد. توسعه آن تا سال ۲۰۲۰ پایان خواهد یافت. یکی از مهمترین قطعاتی که با پرینتر سه بعدی برای این هواپیما تولید می‌شود مربوط به پوشش‌های نگهدارنده سقف است.

Marc Carré طراح صنعتی هواپیماهای تجاری ایرباس دراینباره می‌گوید:

مهندسان برای این قطعات نیازهای کاربری خاصی در نظر داشتند، با آنها تمامی امکان‌ها را بررسی کردیم. سپس من یک راه حل بهینه‌شده، کامپیوتر محور برای ساخت با پرینتر سه بعدی ارائه کردم که مورد قبول واقع شد.

پرینت سه بعدی قطعات موتور هواپیما ایرباس فناوری خبرهای علمی

ارمغان چاپ سه بعدی برای مهندسی دوباره صنایع لوکس

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در طراحی صنعتی، بهینه‌سازی بالقوه فضا، صرفه‌جویی هزینه و زمان را ممکن ساخته است؛ در پروژه ایرباس آنها توانستند سایز کابین را بازطراحی کنند و عملکرد نازل پاشش سوخت موتور را نیز بهبود دهند. همچنین استاندارد صنعتی «نازل سوخت فلزی» که با پرینتر سه بعدی تولید شده، توسط موسسه FAA مورد تایید قرار گرفته است.

فایل3بعدی کوادکوپتر

دانلود فایل کیت ساخت هواپیمای کنترلی >>

از طرف دیگر خط هوایی کشور امارات متحده عربی «الاتحاد» نیز به تازگی از فناوری پرینت سه بعدی در طراحی داخلی کابین مسافران بهره می‌برد، به طور مثال فریم زیبای نمایشگرهای صندلی توسط کمپانی ساخت افزودنی Strata چاپ سه بعدی می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین