» 3DPE » مرد آهنی در دنیای واقعی پرواز می کند
مرد پرنده

مرد آهنی در دنیای واقعی پرواز می کند

اگر فکر میکنید که تونی استاک‌ (هنرپیشه فیلم مرد آهنی) دل شما را می زند، لحظه ای درنگ کنید؛ واقعا یک مرد آهنی پرنده وجود دارد؛ «ریچارد براونینگ» بنیانگذار یک استارتاپ دانش بنیان، یک سیستم جت پروازی پوشیدنی را با پرینتر سه بعدی توسعه داده است.

هدف وی از تاسیس شرکت خلاقش، ترکیب فن آوریهای نوین با بدن انسان است تا متوجه شود چه ابتکاراتی قابل توسعه هستند. یکی از ابتکاراتش همین تبدیل انسان به مرد آهنی است!

لباسی که «براونینگ» برای پرواز انسان همانند ستاره فیلم مرد آهنی تدارک دیده در حال حاضر شامل ۶ موتور جت مینیاتوری است که بر روی قسمتهای خارجی محافظ بازوها سوار میشود و شخص را همچون یک اسکلت خارجی در بر میگیرد. بنابراین امکان پرواز عمودی فراهم است. تجهیزات فلزی موتورهای جت با پرینترهای سه بعدی تولید میشود و بهبود آنها همچنان ادامه خواهد داشت.

موتورهای جتی که انسان را به مرد آهنی تبدیل میکند

قدرت موتورهای جت مینیاتوری که با پرینتر سه بعدی تولید میشوند بر خلاف اسمشان اصلا کم نیست؛ آنها جمعا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند! پس این بسته پروازی برای همه افراد ساخته نشده است، هر کس که آن را می پوشد باید توانایی کنترل صحیح آن را داشته باشد تا مانند موشک به هوا پرتاپ نشده یا به سمت زمین سقوط نکند. البته این مورد در مورد «براونینگ» سازنده دستگاه صدق نمیکند، او خودش یک ابرقهرمان است و به خوبی از پس اختراعش برمی‌آید. بر خلاف داستان فیلم مرد آهنی، او رادیواکتیو نیست و از سیاره دیگری هم نیامده است اما از ورزشکاران حرفه ای است: هر روز تمرینات بدنسازی را انجام میدهد، در هفته ۱۵۰ کیلومتر دوچرخه سواری، ۴۰ کیلومتر دوندگی و تمرینات هوازی سوئدی را لحاظ کرده، پس قدرت بدنی بسیار بالایی برای حفظ توازن بسته پروازی چموشش دارد!

 

 

سوخت موتورهای جت از کوله ای در پشت فرد استفاده کننده، تامین میشود. در هر بازو دو موتور با وزن ۹۰ پوند قرار دارد. در پایین کمر نیز دو موتور دیگر نصب میشود. با اینکه هنگام کار موتورها، حرارت ۷۰۰ درجه ای تولید میگردد اما براونینگ و تیم طراحش با مدلسازی سه بعدی خاص موتورها و کمی پوششهای محافظ، اطمینان یافته اند که تمامی این حرارت به سرعت در هوای اطراف پراکنده شده تا خطر سوختن فرد استفاده کننده برطرف شود.

پرینتر سه بعدی

ریچارد براونیگ در یک مصاحبه تایید کرده است که قطعات لباس پروازی جت وی با هر پرینتر سه بعدی فلز قابل تولید است. او در مورد کیفیت پرواز با این موتورها گفته است: هر کس آنرا بپوشد میتواند تا چندین کیلومتر در ساعت در جهت افقی و هزاران متر در جهت ارتفاع سیر کند ولی من توصیه میکنم که فقط چندین متر بالا بروند مبادا از اتمام سوخت جتها غافل شوند!

چاپگر سه بعدی

ریچارد براونینگ در شرکت خلاقش در حال توسعه هر چه بیشتر این بسته پوشیدنی پروازی با قابلیت استفاده آسان برای همه، امکان تولید راحت بوسیله هر پرینتر سه بعدی با متریال فلز و پرواز طولانی و ایمن است. او نام این پروژه را دیدالوس (از اسطوره های یونانی) گذاشته است. او امیدوار است در آینده بتواند دو بال مناسب نیز که آنها هم بوسیله چاپگر سه بعدی تولید میشوند به این مجموعه بیفزاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین