» 3DPE » چاپگر سه بعدی نوآورانه، الگوهای فناوری FDM را تغییر می‌دهد
چاپگر سه بعدی

چاپگر سه بعدی نوآورانه، الگوهای فناوری FDM را تغییر می‌دهد

هدف پرینتر سه بعدی تازه به بازار آمده کمپانی «BlackBelt» ساخت مدلهایی در حجم و ابعاد تولید انبوه و همچنین حمایت از چاپ سه بعدی ارزان است. چاپگر سه بعدی جدیدی با ویژگیهای بهتر و بیشتری به لیست بلند بالای محصولات نوآور «Kickstart‌» اضافه خواهد شد. درحالیکه بسیاری از پروژه‌های مشابه شکست خوردند و یا فراموش شدند، پروژه «بلک بلت» به ثمر رسید و موجب تغییر الگوهای تکنولوژی FDM شد.

این چاپگر سه بعدی بعنوان یک دستگاه صنعتی، قادر به ساخت قطعات بزرگ در متراژ طویل، بدون نیاز به کنترل و حمایت، به بازار تجارت عرضه شده است. پرینت‌های تولید شده با آن بخاطر وجود سیستم تسمه نقاله، به راحتی قابل تکرار هستند.

پرینتر سه بعدی
تسمه نقاله پرینتر سه بعدی امکان چاپ انبوه را فراهم کرده است

پرینتر سه بعدی «بلک بلت» : پرینت ایده‌هایی بزرگتر از بستر ساخت!

منحصربفردترین قسمت این چاپگر سه بعدی استفاده از تسمه نقاله به جای محور Z-axis مرسوم است. پس عملکرد محور عمودی و افقی مانند پرینترهای سه بعدی دیگر یادآور تئوری‌های پیشین می‌باشد، در حالی که برخی طرحهای هندسی به زاویه‌هایی کمتر از ۴۵ درجه احتیاج دارند که در این چاپگر محیا شده است؛ همچنین امکان چاپ مدل سه بعدی بدون نیاز به ساپورت برای بخشهای آویزان ممکن شده است.

ابعاد قابل ساخت با این پرینتر ۳۴۰mm*340mm در محور X و Y و محور Z بینهایت است! برای پرینت ابعاد mm1300 و طول بالاتر، «بلک بلت» پیشنهاد استفاده از میز رولی متحرکش را میدهد تا بتواند خدمات و پشتیبانی های بیشتر ارائه کند.

این چاپگر در حالتی که بستر آن تسمه نقاله ای باشد، نیاز به تغذیه با رول فیلامنت بسیار حجیم مثلا ۵ کیلویی دارد تا از پس تولید سری های پشت سر هم قطعات بر بیاید.

وقتی روند پرینت سه بعدی شما به پایان برسد، این دستگاه تقریبا بلافاصله آماده چاپ مدل سه بعدی جدید است. وجود زنجیر تسمه نقاله اجازه عبور مدل شما را از روی میز رولی به داخل کانتینر میدهد، یعنی حتی زحمت برداشتن مدل سه بعدی چاپ شده هم حذف گردیده است.

پرینتر سه بعدی
نحوه عملکرد نقاله چاپ پرینتر سه بعدی BlacBelt

چاپگر سه بعدی «بلک بلت» به شما اجازه ساخت مدل‌های هندسی با زوایای مختلف و خاص را میدهد. همانطور که قبلا هم گفتیم، گرچه بعضی از مدل‌ها به زاویه هایی کمتر از ۴۵ درجه نیاز دارند، چاپ این زوایا با این پرینتر قابل انجام هستند که ممکن است اندکی از کیفیت آن در برخی طرح ها کاسته شود.

| مطلب مرتبط: انواع پلتفرم ساخت چاپگر سه بعدی FDM |

«بلک بلت» بصورت یک پرینتر سه بعدی مستقل و قابل دسترسی دائمی ساخته شده که شامل سه سر نازل با قطر های مختلف، ۰٫۴mm/0.6mm/0.8mm برای پرینت است.

بلک بلت از شاسی آلمینیومی BOSCH برای ساخت فریمی مطمئن و محکم استفاده کرده است؛ بدین ترتیب استاندارد چاپ هم برای اهداف صنعتی و هم دسکتاپ (رومیزی) تضمین شده است.

وجود استیل ضد زنگ در این پرینتر سه بعدی دقت و سختی ساخت و ساز کلی چاپگر را افزایش میدهد.

پرینت سه بعدی
چاپگر سه بعدی بلک بلت

آیا چاپگر سه بعدی «بلک بلت» در مسابقه Kickstart‌ موفق خواهد شد؟!

بعنوان یک سازنده با تجربه حوزه چاپگر سه بعدی، بهترین دلیل برای ایمان داشتن به سرمایه گذاری بروی این پروژه، ایده نوآورانه آن است. پرینتر سه بعدی بلک بلت توسط استفان شورمن، مهندس سابق فناوری ۳D Print که سابقه تحقیقات در FabLab را دارد، طراحی شده است.

اگرچه این پروژه باید از آزمون سخت Kickstarter‌ بگذرد اما تیم Blackbelt از ویژگی‌های خاص این پرینتر سه بعدی پرده برداری کرده‌اند. قیمت خرده فروشی نسخه سکتاپ این چاپگر ۹۵۰۰ یوروست، در حالیکه پکیج صنعتی که شامل قاب ایستاده و میز رولی است، ۱۲۵۰۰ یورو قیمت دارد.

البته حامیان این پروژه و کسانی که پیش خرید کنند، تخفیف بسیار زیاد و ویژه ای دریافت خواهند کرد. پرینتر سه بعدی BlackBelt بزودی بروی سایت Kickstart‌ خواهد آمد، پس باید منتظر باشیم.

گرچه Kickstart‌ برای این پروژه هنوز چشم انداز قطعی نداده است اما تیم «بلک بلت» تجربه و ایده‌ای انقلابی در دنیای تکنولوژی چاپ سه بعدی دارند که در ماه‌های آتی خواهیم دید؛ آیا آنها موفق به ارائه این ایده خواهند شد یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین