» 3DPE » کیت ربات مونتاژی، ابزاری برای آموزش کودکان
ربات-پرینتر سه بعدی

کیت ربات مونتاژی، ابزاری برای آموزش کودکان

رباتهای کوچک کمپانی اسلانت موسوم به فسقلی: یک شرکت رباتیک در شهر بویس، برای آخرین مدل اسباب بازی‌اش که یک ربات مداری آردینوست از پرینتر سه بعدی استفاده کرده است. قرار است این رباتها برای پیشبرد اهداف آموزشی کودکان استفاده شوند. همچنین کمپینی در Kickstarter نیز راه‌اندازی شده است. این ربات بامزه، بنام لیتل بات، دستگاهی پرینت سه بعدی شده است و وظیفه آن تمرکز بر اهداف آموزشی مهندسی، برنامه نویسی و رباتیک به کودکان است.

همه می‌دانند که از نزدیک درگیر شدن با یک مسئله، معمولا بهترین روش یادگیری هر چیزی است. قطعا این مورد درباره رباتیک نیز صادق است. اگرچه آموزش رباتیک برای بسیاری از مدارس که قابلیت ها و دسترسی هایی از تکنولوژی دارند؛ بسیار گران تمام می‌شود.

خوشبختانه اینجا جاییست که این ربات وارد میشود! شرکت سازنده این ربات کوچک، هدف ارائه آموزش رباتیک به کودکان از راهی جذاب و جالب بدون شکسته شدن قطعات دارد. اکنون  این ربات دوست دار کودک در سایت Kickstarter با قیمت ۴۵ دلار موجود است.

ساخت ربات خندان کوچک، هزینه کمی دارد چون از پرینتر سه بعدی برای ساختش استفاده می‌شود. این ربات از مکعب به عنوان پوشش بدنه، یک تراشه الکترونیکی ساده برای حرکت و آموزش به کودکان، دو حسگر فراصوتی که بشکل دو چشم روی آن قرار گرفته، یک موتور دوگانه، تعدادی چرخ و یک صفحه مداری آردوینو، تشکیل شده است.
چاپگر سه بعدی
قطعات مختلف لیتل بات-بدنه این ربات با پرینتر سه بعدی تولید شده است

مزایای ربات Little Bot که با چاپگر سه بعدی تولید شده است:

  • جدا شدن قطعات
  • مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتن
  • دوبار ساخته شدن

از جذابیت های این محصول هستند که جهت کمک به آموزش اولیه الکترونیک، برنامه نویسی، طراحی سه بعدی و پرینت سه بعدی به کودکان تعبیه شدند.

پرینتر سه بعدی
کودکانی که با لیتل بات در حال بازی هستند

کمپانی اسلانت (Slant) در پروفایل Kickstarter چنین اعلام کرده است:

هر مخترعی داستانی از خراب کردن جاروبرقی مادرش یا اسباب بازی‌های ابتکاری خودش برای فهمیدن چگونگی کارکرد آنها را دارد. ما میخواستیم اسباب بازی رباتیکی بسازیم که نه تنها میتوان قطعات آنرا برای یافتن چگونگی کارکردش باز کرد؛ بلکه تشویق به اکتشاف هم بکند، پس این اسباب بازی میتواند سازنده نسلی جدید از مهندسی و علم باشد.

پرینتر سه بعدی ربات
بخشهای مختلف لیتل بات

لیتل بات (ربات کوچک) بسیار جذاب است؛ میتواند برای انجام یکسری از کارها مانند رقص، تشخیص مسیر و حرکت در آن، تشخیص محدوده و حرکت در آن، تمیز کردن (با فشار دادن یک اسفنج)، و حتی جنگیدن با بقیه ربات های هم نوعش، برنامه ریزی شود. این ربات پرینت سه بعدی شده همچنین با چند سیستم عامل و برنامه‌های نرم افزاری کودک پسند سازگار شده است: مانند برنامه های بلاکی و اسکراچ یا تینکرکد.

پرینت سه بعدی ربات
مدار آردینو لیتل بات و بخشهایی که با پرینتر سه بعدی تولید شده است

برای نمونه، کودکان میتوانند از نرم افزار TinkerCAD برای طراحی و چاپ وسایل اضافه ربات با پرینتر سه بعدی استفاده کنند تا به ربات وصل شود. ساختار بیرونی این ربات بخاطر داشتن زبانه‌های کوچکش ویژگی اضافه کردن و چسباندن قطعات بزرگتر به خودش را دارد.

پرینتر سه بعدی ربات
لیتل بات قابلیت کنترل با کامپیوتر و تلفن هوشمند را داراست

طراح ارشد کمپانی اسلانت میگوید:

صفحه مدار آردوینو منبع انرژی این ربات، بصورت هوشمند و توسعه پذیر طراحی شده است. این صفحه مدار برای بیشترین توسعه پذیری مانند برد servos و سنسورهای بیشتر، طراحی شده. درگاه بلوتوثی نیز دارد که به شما اجازه اتصال به گوشی های هوشمند و درست کردن اپلیکیشن با ابزارهایی مانند اپ اینویتور (App Inventor) را برای ربات میدهد.

از لحاظ قابلیت، ربات لیتل بات دو حالت اصلی دارد:

از راه دور و مستقل. این دو حالت به مصرف کننده اجازه کنترل حرکات ربات را با یک اپلیکیشن در گوشی‌های اندروید میدهد و تظیمات حالت مستقل آن یعنی ربات بوسیله دو سنسور موجود در چشم هایش محیط اطرافش را بررسی میکند. و جالب اینکه نرم افزار لیتلبات کد منبعی کاملا آزاد است که قابلیت سفارش سازی دارد.

در کمپین Kickstarter حامیان میتوانند گزینه‌های مختلف پاداشی را انتخاب کنند. ارزان ترین آن ۴۵ دلار، برای اولین معامله‌ در راستای ساخت کیتی شامل فایل های پرینت سه بعدی و قطعات الکترونیک و مکانیکی لازم برای راه اندازی این ربات است.

کیت اولیه آماده لیتل بات که شامل لایه‌های پرینت سه بعدی شده است، با قیمت ۵۵ دلار موجود است درحالیکه نسخه کامل آن با قیمت ۶۵ دلار موجود است. نسخه های پیشرفته تر با ویژگی های بیشتر نیز موجود هستند.

کمتر از یک ماه در کمپین Kickstarter، سرمایه جمع شده برای ربات‌های کمپانی اسلانت به بالای ۳۰۰۰ دلار رسید. اگر شما یا کودکتان هم فکر میکنید که این ربات برای یادگیری با شیوه ای جالب کاربردی است، به شما پیشنهاد میکنیم که یک لیتل بات بخرید!

فایل3بعدی ربات

دانلود رایگان کیت رباتیک دانش‌آموزی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین