» 3DPE » ساخت کلاه ایمنی مراسم کاسپلی
پرینت سه بعدی

ساخت کلاه ایمنی مراسم کاسپلی

دیگو والدز، مهندس مکانیک و یکی از عاشقان بازی کاسپلی (نوعی سرگرمی که شرکت کنندگان اشیا و لباسهایی خاص برای نمایش یک کاراکتر داستانی ویژه را به تن می کنند؛ در واقع در یک مسابقه، پوشش شخصیتهای معروف و تخیلی را می‌پوشند). این مهندس کلاه ایمنی برگرفته از بازی گری فاکس، با بدنه فلزی یکدست طراحی کرده که دارای ۱۲ قطعه پرینت شده توسط چاپگر است که برای نگهداشتن و تقویت کلاه است.

آغاز این بازی از  اواخر دهه هشتاد بر روی کامپیوتر MSX2 بود، و تا به امروز این بازی  با هشت نسل کنسول باقی مانده.

حق امتیاز بازی Metal Gear در طول این سالها برای بسیاری از بازی کنندگان خودش محبوبیت داشت. اگر شما یکی از آن بازی‌کنندگان هستید، بدون شک از این مهندسی فوق العاده دیگو والتز که بر اساس این بازی است، خوشتان خواهد آمد. برای تحقق این جادوگری، از روش پرینت سه بعدی جهت ساخت پوشش فلزی سخت این وسیله استفاده شده تا کلاه گری فاکس فوق العاده دقیق و با جزئیات، همراه با نور، دکمه و صورت بسیار صاف و تغییر کننده باشد.

پرینت سه بعدی
کلاهخود پرینت سه بعدی شده مهندس مکانیک والدز

بدون تعجب،کامل شدن این کلاه کار بسیار زیادی برده، دقیقا ۷ ماه و فقط یک مورد طراحی و پر جزئیات سه بعدی نبود: ساخت این وسیله خیلی کار برد. فقط در ویدویوی زیر ببینید ضربه ای که به قسمت ویزور کلاه ایمنی والدز میخورد و چگونه صورتش زیر کلاه محفوظ میماند.

والدز میگوید: با ترکیب ساخت پارامتری مدل های سه بعدی، SLS نمونه سازی سریع، مدل های سیلیکونی و AVR میکروکنترلر ها برای نور های فرمان یار در رانندگی، او به یک شاهکار غیر قابل توصیف دست پیدا کرده.

کاسپلی
12 قطعه پرینت شده کلاه کاسپلی توسط چاپگر سه بعدی

او گفته خوشحال است که با آپلود فیلم روند کار و بحث در مورد این پروژه با دیگر سازندگان به اشتراک در می‌آید؛ به دیگران این شجاعت را می‌دهد که مدل های سه بعدی برنامه ریزی شده و دارای نرم افزار را تجربه کنند، مخصوصا که در طول مدت اتمام کار، فایل های طراحی STL، به اشتراک گذاشته نشد.

کلاه ایمنی فوق دقیقا شامل ۱۲ قطعه پرینت شده سه بعدی، سمباده کشیده و نقاشی شده برای یک کار زیبا و در آخر، تعدادی قطعه سیلیکونی چاپ شده با چاپگر های سه بعدی است. هفت چراغ LED، یک جای شارژ USB، یک تراشه و تعداد کمی بخش نگهدارنده الکترونیکی.

متاسفانه دوستان والدز به این زودی ها این کلاه زیبا فلزی را نمی‌توانند قرض بگیرند، تا زمانیکه سازنده، طراحی و ساخت مدل را  براساس اسکن سه بعدی سر مصرف‌کننده انجام بدهد. اگرچه آنها و خیلی‌های دیگر این شانس را دارند که واکنش و کارکرد این کلاه را وقتی والدز آنرا در مرکز شهر سیاتل  پوشیده، ببینند!

اوایل سال جاری جکسون گاردن که یک دانش آموز است، دست مصنوعی با الهام از شخصیت همان بازی برای شخصی که بدون دست چپ به دنیا آمده بصورت رایگان طراحی و چاپ سه بعدی کرده.

در حال حاضر والدز بر روی بقیه تجهیزات گری فاکس کار میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین