» 3DPE » چاپ سه بعدی بزرگترین spinner جهان
فیجت اسپینر

چاپ سه بعدی بزرگترین spinner جهان

اسپینرهای کوچک توسط مردم زیادی استفاده میشوند؛ چون دستهای آنان را مشغول میکند تا آرامش پیدا کنند و راحتتر بتوانند تمرکز کنند!

اسپینر به تدریج یکی از گجتهای پرفروش تبدیل شده، دقیقا کمی قبل از اینکه سازندگان مطرح دست به کار شوند. آخرین پروژه خلاقانه این وسیله در کانال یوتیوب معرفی شده که هدفشان کسب اعتبار بود تا پول! خوشبختانه آنها توانستند با پرینتر سه بعدی بزرگترین اسپینر جهان را بسازند.

اسپینرها در کنار تمام جذابیت و سرگرمی، سبب سلامتی هم هستند؛ بخصوص برای افراد دارای ADHD (اختلال بیش‌فعالی).

اما اسپینر بزرگی که معرفی می‌کنیم میتواند تمرینات سختی را برای هرکسی که بخواهد ارائه دهد با آنکه تمرین هرروزه با این اسپینر تا حدی غیر ممکن است! وزن آن حدود ۵۰ کیلو است. او میگوید که روند ساخت با یک بلبرینگ بزرگ شروع شد و اعتراف میکند آنرا به یک طرف خواباندیم و بقیه این اسپینر غولپیکر را با پرینت سه بعدی چاپ کردیم.

با کمک یک پرینتر سه بعدی صنعتی باکیفیت و بزرگ فنلاندی که حجم ساخت آن چند متر مکعب است، اجزاء اصلی این اسپینر چاپ شد.

مدل سه بعدی
طراحی اجزای اسپینتر با نرم افزار مدلسازی سه بعدی

وجود این چاپگر سه بعدی پیشرفته برای این پروژه حیاتی بود. قبل اینکه کار پرینت شروع شود، باید فایل CAD (مدل سه بعدی) اسپینر کشیده میشد و اینجاست که سازندگان از سوی شرکت طراحی ورتکس پشتیبانی شدند. طراحی در نرم افزار کدورتکس انجام شد و شبیه اکثر اسپینرها بود البته نه تمام شکلش! اندازه بسیار بزرگ آن به معنی ۵ ساعت زمان برای هر قطعه و در کل ۳۰ ساعت برای پرینت سه بعدی بود.

پرینتر سه بعدی
چاپ سه بعدی اسپینر بزرگ

بعد از اتمام چاپ سه بعدی قطعات اصلی، هنوز قسمتهای پلاستیکی اطراف اسپینر باقی مانده بود! برای اتصال تمامی قطعات به یکدیگر، حتی برای زدن حلقه های بزرگ استیل به قسمت بیرونی دایره، از چسب مخصوصی استفاده شد. پس از مونتاژ کامل اسپینر، دو دسته هم روی آن قرار دادند تا به اشخاصی که میخواهند چالش بلند کردن این اسپینر را امتحان کنند کمک کنند!

چاپ سه بعدی
قطعات اسپینر جداگانه پرینت سه بعدی شدند

سازندگان تصمیم گرفتند که به بهترین شیوه ممکن کارکرد حیرت انگیز این اسپینر  عظیم را نشان دهند؛ پس از هوای فشرده استفاده کردند! بخاطر وزن اسپینر حرکت دادن آن با انگشت معمولی ممکن نبود. دستگاه های هوای فشرده برای تست اسپینرهای معمولی بکار میروند اما این یکی برای انجام همان کار در مقیاس بزرگتری بود. بنابراین «جاروی برگ» بسیار نیرومند را انتخاب کردند، وقتی جلوی اسپینر بگیرید، مانند توربین های بادی شروع به چرخیدن میکند!

چاپ سه بعدی
چرخاندن اسپینر بوسیله بادزن برقی

دانلودکالکشن انواع فیجت، اسپینر و مکعب روبیک

با مشاهده این spinner غولپیکر باید مطمئن باشیم که هیچ نشانه ای از کنار رفتن موج اسپینر و بی علاقه شدن به فناوری محبوب پرینت سه بعدی وجود ندارد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین