» 3DPE » پروژه آخر هفته: پرینت پنکه بدون پره
آموزش پرینتر سه بعدی

پروژه آخر هفته: پرینت پنکه بدون پره

تابستان آمده و هوا هر روز گرم تر می شود. پس چرا از پرینتر سه بعدی خود برای ساخت یک پنکه رومیزی بدون پره استفاده نکنیم تا ما را خنک نگه دارد.

حالا که در اوایل تیر ماه هستیم، پیش بینی آفتاب عرق ریزان در چند ماه آینده تابستان کار سختی نیست. بعضی وقت ها وجود کولر و باز گذاشتن پنجره کافی نیست و تنها وجود یک پنکه و باد خنک آن بر روی صورت، می تواند شما را از عرق ریختن نجات دهد.

خوشبختانه، پرینتر سه بعدی رومیزی قادر است شما را از این گرما تا حدی نجات دهد.

پنکه بدون پره یا bladeless fan چیست؟ اولین باری که آنرا نگاه کنید، تصور نمی‌کنید که بتواند شما را خنک کند چون هیچ بخش متحرکی در آن دیده نمی‌شود. اما وقتی پنکه روشن شود، از حلقه اش باد خارج می گردد.

در واقع این دستگاه دارای پره پنهان در بخش استوانه ای میباشد و هوا را از پایین مکش کرده و از حلقه بیرون می دهد.

برای کمک به وزش باد خنک در فضای کار شما، پروژه پرینت سه بعدی پنکه رومیزی بدون پره توسط یک کاربر سایت Thingiverse.com به نام Dylman3000 طراحی شده است. این فن، طراحی مدرن و جذابی دارد و به نظر می رسد که برای تولید باد به جریان هوای کمی نیاز دارد.

ابتدا فایل سه بعدی پنکه بدون پره را دانلود کنید.

این طراح در حالی که مشغول یادگیری استفاده از  نرم افزار Fusion360 بود، تصمیم گرفت که یک پنکه رومیزی جدید برای محل کار خود بسازد.

مقاله مرتبط: ۱۱ ایده جذاب پرینت سه بعدی برای کودکان

فرآیند ساخت بسیار ساده است و لیست اجزای مورد نیاز مختصر و مقرون به صرفه هستند. پس به نظر می رسد که این پروژه برای تازه کاران و حرفه ای ها به یک اندازه جالب باشد. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این فن داشته باشیم و با این شروع کنیم که به چه چیز نیاز دارید و چگونه باید آنها را مونتاژ کنید.

چاپ سه بعدی پنکه بدون پره

به چه چیز نیاز دارید و چگونه باید آن را بسازید:

این فن رومیزی شامل سه بخش قابل پرینت سه بعدی متفاوت است؛ این قسمت ها عبارتند از پایه، محفظه درونی و محفظه بیرونی.

قسمت بیرونی فن در همه جا نیاز به ساپورت گذاری دارد و طراحان پیشنهاد می کنند که این کار برای بخش درونی نیز انجام شود. برای قسمت پایه، Dylman3000 (طراح) مدل را وارونه کرد و از ساپورت ها تنها برای بخش هایی که بستر چاپ را لمس می کنند بهره برد.

مقاله مرتبط: چگونه یک گلدان کرک دار را پرینت سه بعدی کنیم

تمام چیزی که نیاز دارید (به غیر از پرینتر سه بعدی و فیلامنت) یک فن کامپیوتر ۷۰ میلیمتری و یک ترانسفورماتور یا همان مبدل ۱۲ واتی است که حتی ممکن است در انباری خانه آنها را پیدا کنید. اگر نبود، هر دو این اجزا را می توان با قیمت کمی از بازار تهیه کنید.

نکته:‌ هر چه فنی که استفاده می کنید چرخش قویتری داشته باشد، وزش باد بهتری خواهید داشت.

به محض این که پرینت سه بعدی این قسمتها به پایان رسید و همچنین فن کامپیوتر و مبدل ۱۲ واتی را تهیه کردید، زمان آن رسیده که مونتاژ را شروع کنید. تنها چند قدم اساسی تا پایان این پروژه مانده است. ابتدا، فن کامپیوتر را در قسمت بالای پایه پرینت شده قرار دهید و سیم ها را از سوراخ پشتی رد کنید.

قدم بعدی این است که سیم های فن و مبدل را به یک سوئیچ معمولی لحیم کنید. اگر پیش از این تجربه لحیم کاری ندارید، قبل از شروع کار حتما چند ویدیوی آموزشی در مورد این کار نگاه کنید. زمانی که لحیم کاری به پایان رسید، محفظه داخلی را وارد محفظه خارجی کنید (باید به راحتی چفت شود).

در نهایت، بخش کلی پرینت شده فن را بردارید و آن را به پایه وصل و دستگاه را روشن کنید؛ حالا شما یک فن رومیزی بدون پره دارید که نسیم ملایمی به صورتتان میدمد!

فایل سه بعدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین