» 3DPE » ساخت جعبه ابزار از رولهای بی مصرف فیلامنت
فایل پرینتر سه بعدی

ساخت جعبه ابزار از رولهای بی مصرف فیلامنت

پیدا کردن راهی برای استفاده مجدد از خرت و پرتهای اطراف محیط کارتان، حس خوبی خواهد داشت. Alec Richter، یکی از کاربران حرفه‌ای پرینترهای سه بعدی در سایت «MatterHackers» در این مقاله به ما یاد میدهد تا چگونه از یک رول خالی فیلامنت،‌جعبه ابزاری مدور و زیبا بسازیم. دراورهای این جعبه ابزار،‌ گنجایش خوبی برای متعلقات ریز و درشت شما دارد و حتماً برایتان کارراه انداز میشود.

حتماً شما هم که با پرینتر سه بعدی کار میکنید، رولهای تمام شده فیلامنت را نیمدانید چه کار کنید. بیشتر اوقات آنرا دور می‌اندازید یا شاید دور آن طناب بپیچید و در گوشه‌ای قرار دهید! جز این موارد چیز دیگری به ذهنتان نمیرسد.

حالا با پرینت سه بعدی دراورهایی که به رول فیلامنت متصل میشوند،‌یک جعبه ابزار سبک و قابل حمل خواهید داشت.

با دانلود فایل پرینت سه بعدی ۱۴ قسمتی بخشهای مختلف این جعبه ابزار، امکان سفارشی سازی بر اساس نیاز شما وجود دارد. طراحی دراورها به صورت نیم دایره بر اساس محور مرکزی رول فیلامنت است. Alec Richter از رول یک کیلوگرمی فیلامنت برای طراحی استفاده کرده است.

ابتدا تمامی قطعات را با پرینتر سه بعدی چاپ کنید (چون قرار است با مته گوشه‌های دیواره سوراخ شود،‌ پس ضخامت و تراکم چاپ بالا و سرعت پایین باشد). حالا هر سری قطعه را با توجه به نیاز خودتان در اطراف رول فیلامنت جا دهید تا محل مناسب برای سوراخ کردن و وارد کردن لولای اتصال را پیدا کنید.

نکته:‌ Alec Richter از نازل ۰٫۸ میلیمتر برای چاپ دیواره ۰٫۴ میلیمتر استفاده کرده است، شما با توجه به مشخصات پرینترهای سه بعدی،‌ تنظیمات مناسب را انجام دهید تا ضخامت دیواره کمتر از ۰٫۴ میلیمتر نباشد.

  • قطر مته ۳٫۲ یا ۲ میلیمتر

  • چسب

  • رول خالی فیلامنت ۱٫۷۵ یا ۲٫۸۵ میلیمتری

  • پیچ بلند و مهره برای ساخت لولا

  • روغن روان کننده

با توجه به اندازه قطعات باید در محوری موازی، گوشه‌های هر دراور و محل مناسب آن در رول را با مته سوراخ کنید. در هنگام سوراخ کردن باید دقت کنید که انحراف پیش نیاید؛ چون پهنای دیواره ها محدود است. تمام مراحل به راحتی طبق عکسهای زیر قابل انجام است و پیچیدگی خاصی ندارد.

نکته: درون سوراخهای هر دراور را چسب بریزید و سپس یک رشته فیلامنت خشک و محکم از درونشان عبور دهید تا چسب به اطراف دیواره های سوراخ شده بچسبد. این کار استحکام را افزایش میدهد. پس از خشک شدن، پیچ و مهرها را از سوراخ دراورها و سطح رول فیلامنت رد کرده و محکم کنید. حالا جعبه ابزار شما کامل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین