» 3DPE » دانش آموز خلاق با چاپگر سه بعدی، سه دوربین را تبدیل به یک دوربین کرد
پرینتر سه بعدی

دانش آموز خلاق با چاپگر سه بعدی، سه دوربین را تبدیل به یک دوربین کرد

دانش آموزی بنام پاول کوهل هاوسن به شیوه مهندسی معکوس، سه دوربین آنالوگ گرانقیمت را با پرینتر سه بعدی تبدیل به یک دوربین با عملکرد و ساختاری کامل کرد.

تمامی عکاسان حرفه ای معتقدند که فاکتوری جادویی و خاص در لحظاتی که با دوربینهای آنالوگ ثبت میشود، وجود دارد. بجز گوشیهای هوشمند، هنوز لیست وسیعی از دوربینهایی با این ساختار وجود دارد که متاسفانه گرانقیمت هستند.

اما دانش آموزی بنام پاول کوهل هاوسن با استفاده از چاپگر سه بعدی، دوربین آنالوگ واید (زاویه گسترده) خودش را ساخته است. ایده طراحی و ساخت این محصول، در رقابت دانش آموزی گرانت پایه گذاشته شد.

چاپگر سه بعدی
سه دوربین که با پرینتر سه بعدی بایکدیگر ادغام شده اند

از روی طراح‌های اولیه، دوربین با چاپگر سه بعدی ساخته شد

دوربینی که پاول کوهل هاوسن به دنبال خریدش بود، چندصد دلار بالغ میشد. برای همین وی تصمیم گرفت بهترین ویژگی سه دوربین مختلف،  Mamiya 7  و  Leica M و Hasselblad XPan که دیگر تولید نمیشود را باهم یکجا جمع کند.

این دانش آموز اجزای مورد علاقه اش از سه دوربین را مهندسی معکوس کرد تا دوربین ایده‌آلش را بسازد. او خودش نرم افزار طراحی سه بعدی CAD و اینکه چگونه طراحی و ساخت محصولش را انجام دهد، آموختوی با تلاشی شبانه‌روزی، ۸ قسمت مختلف را برای دوربین مدولار خود ساخت.

گرچه او در ابتدا بدنبال تولید دوربین بوسیله دستگاه CNC یا فناوری قالبگیری تزریقی بود؛ اما بعدا چاپ سه بعدی را بهترین گزینه به لحاظ «قیمت، موثر بودن و دسترسی» یافت. با استفاده از متریال پرینتر سه بعدی SLS، او توانست محصولش را با دقت بالا بدون نیاز به دیگران چاپ کند و همچنین پردازش فنی روی آن انجام دهد. تکنیک وی شامل همه چیز از جمله: سمباده زنی و صیقل کاری، یک روکش بتونه‌ای و یک پوشش کامل درزگیر است.

این دوربین به اسم  PK-6142016 و نام مستعار «هیولای تک چشم خردلی»، روی نگاتیو ۱۲۰mm با ابعاد ۶*۱۴ میتواند عکاسی کند. طراحی مدولار آن قادر است تا با تجهیزات دوربین‌های مختلف نیز کار کند.

عکس طبیعت
عکس زیبایی که هاوسن با دوربین پرینت سه بعدی‌اش گرفته است

دانلود مدل سه بعدی اکسسوری دوربین

دانلود کالکشن فایل تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری

از سه دوربین برای ساخت یک دوربین، الهام گرفته شد

این دانش آموز طراحی را با کار روی دوربین شرکت Schneider Kreuznach با لنز بزرگ ۹۰mm شروع کرد. سپس از قالب عکاسی متوسط دوربین Mamiya 7، سایز پانوراما دوربین Hasselblad Xpan و زیبایی دوربین  Leica M الهام گرفت.

 پاول کوهل هاوسن در آینده تلاش خواهد کرد که این دروبین را با بازاریابی بر مبنای ارزان قیمت بودنش، تجاری‌سازی کند. اگر موفق شود؛ تاثیر عمده ای بر بازار فعلی که انحصاری و گران است، خواهد گذاشت.

روزی این دوربین با لنزها و سایز فیلم‌های مختلف نیز سازگار خواهد شد. او برنامه دارد که طرح کلی دوربینش را منتشر کند تا هرکس بتواند دوربین خودش را چاپ کند و بسازد.

این پروژه نوآورانه‌ترین پروژه مسابقه دانش‌آموزی گرانت عنوان شده است؛ مسابقه‌ای که به صورت سالانه برگزار می‌شود و هدفش بررسی بهترین برنامه‌های کاربردی معماری، طراحی محصول و مهندسی به کمک فناوری پرینتر سه بعدی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین