» 3DPE » خطای جداشدن لایه های پرینت سه بعدی
خطای لایه بالایی پرینت

خطای جداشدن لایه های پرینت سه بعدی

وقتی پرینتر سه بعدی شروع به کار میکند، ترک و شکاف در قطعه قابل تشخیص نیست ولی با گذشت مدتی از پرینت سه بعدی، با نگاه به کیفیت پایین مدل در حال چاپ، متوجه میشوید اشکالی در کار وجود دارد. وقتی از فاصله نزدیکتر به پرینت سه بعدی نگاه میکنید، میبینید که لایه ها آنطور که باید با هم ردیف نشده اند، جدا از هم هستند و روی هم تلنبار شده اند.

در واقع لایه ها روی هم آویزان شده اند و برخی نقاط حتی جداشدگی هم مشاهده میشود. با بررسی ساپورتهای داخلی پرینت خواهید دید که بافت و ساختار آنها نیز از حالت عادی خارج شده است. وقتی مدل را از بستر ساخت پرینتر سه بعدی جدا میکنید و اطرافش را نگاه میکنید، میفهمید که مشکل در یک سمت قرار ایجاد شده است:

جلو به عقب یا چپ به راست. قسمت انتهایی پرینت سه بعدی در بالا هم خبر از بهم ریختگی لایه های فیلامنت میدهد و فقط قسمتی کوچک، حالت طبیعی لایه گذاری را طی کرده است.

علت این مشکل شبیه دو مقاله انحراف پرینت سه بعدی و بهم ریختگی لایه پرینت سه بعدی است که قبلا توضیح دادیم؛ پرینتر سه بعدی شما پس از مدتی احتیاج به بازبینی دارد: پولیها، بستها، مهره ها باید دوباره تنظیم و سفت شوند.

پرینتر سه بعدی
تنظیم میزان سفتی تسمه ها و پولی پرینتر سه بعدی

با انگشت خود میزان کشش و مقاومت تسمه ها را بسنجید. اگر بدون مقاومت قابل قبولی پایین میروند، شل شدگی شدیدی دارند. در حالت استاندارد باید با فشار انگشت شما کمی پایین بروند ولی پس از آن در مقابل فشار بیشتر مقاومت کنند.

  • نابرابری میزان سفتی دو سمت تسمه های پرینتر سه بعدی:

در یک چاپگر سه بعدی، تسمه حلقه ای کامل است که توسط پولیها به یگدیگر قلاب شده می ماند. گاهی اوقات بر اثر کارکرد زیاد،‌ پولی یک سمت شل میشود. معمولا سمت بالا نسبت به سمت پایین سفتر میماند (البته برعکس آن هم ممکن است). این عدم توازن پولی و تسمه ها مشکلات ترازگذاری نامناسب، جداشدگی و shifting را ایجاد خواهد کرد.

  • تعویض بست نگهدارنده تسمه های پرینتر سه بعدی:

باز هم به خاطر کارکرد طولانی مدت، نگهدارنده های تسمه در کناره ها و جلوی محورهای چاپگر سه بعدی شل شده یا از جای خود حرکت میکنند. بهتر است تعویض بستهای نگهدارنده تسمه ها همزمان با تنظیمات پولی محورها انجام گردد.

رفرنس مشکلات پرینت سه بعدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین