» 3DPE » جت بدون سرنشین ساخته شده با چاپگر سه بعدی

جت بدون سرنشین ساخته شده با چاپگر سه بعدی

نمایشگاه هوایی دبی: پهبادی با موتور جت که با سرعت ۱۵۰مایل بر ساعت. مدتهاست که همگان با کیفیت پرینتر سه بعدی Stratasys آشنا هستند شده‌اند؛ اما ما هنوز هم توسط بسیاری از پروژه هایی که در حال کار بر روی آنهائیم شگفت زده ایم و در نمایشگاه هوایی دبی، آنها مجددا از دستاوردی قابل توجه در پرینتر سه بعدی پرده برداری کردند.

در حالی که تعداد زیادی هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی وجود دارند که به صورت آنلاین یافت می شوند ، یک تیم از مهندسین علوم پرواز Aurora و Stratasys مدلی با عرض ۳ متر طراحی کردند که ۸۰٪ آن توسط تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته شده.

این مدل بسیار سبک است و قادر است با سرعتی بسیار وحشتناک تا ۱۵۰مایل بر ساعت پرواز کند . به عقیده ما، این یک رکورد جهانی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین پرینتر سه بعدی شده است.

اینها برخی از آمارهای قابل توجه هستند.همچنین ، طبق نمایش نهایی این هواپیما در دبی وزن آن ۱۵ کیلوگرم (معادل ۳۳ پوند) و نتیجه همکاری کارشناسان مهندسی پرواز از علوم پرواز Aurora و Stratasys است. Dan Campball بعنوان مهندس تحقیقاتی هوا فضای Aurora اعلام کرد، این هواپیماهای بدون سرنشین قابل توجه تمام اهداف ابتدایی مجموعه را برآورده می کند.

او می گوید، هدف اصلی ما این بود که نشان دهیم چگونه شما به سرعت قادر خواهید بود از طراحی تا ساخت و پرواز هواپیماهای جت پرینتر سه بعدی پیش بروید. به عقیده ما، این بزرگترین، سریعترین، و پیچیده ترین پهپاد پرینتر سه بعدی تاکنون تولید شده است. Aurora سازنده وسایل نقلیه پیشرفته هوافضا واقع در Manassas ایالت ویرجینا، Bridgeport ایالت ویرجینای غربی ، Columbus  ایالت اوهیو ، ایالت میسیسیپی و با یک مرکز تحقیق و توسعه در کمبریج ایالت ماساچوست است.

Scott Sevcik مدیر ارشد توسعه تجارت هوافضا و دفاع می گوید : محققان Stratasys نیز از نتایج بسیار راضی هستند. این یک نمایش کامل از قابلیت های منحصر به فرد تولید مواد افزودنی است که می تواند برای هوافضا ارمغان بیاورد .

این بدان معنی است استفاده از فناوری و مواد مختلف پرینت سه بعدی با هم در یک هواپیما مزایای تولید مواد افزودنی و پرینت سه بعدی اجزای ساختاری سبک و محکم را به حداکثر می رساند. Stratasys با راه حل پرینتر سه بعدی، Aurora را برای ساخت سازه ای بسیار سبک وزن و محکم آماده می کند که ماموریتی خاص محسوب می شود.

دانلود مجموعه فایل سه بعدی پهباد و کوادکوپتر

ساخت پهباد با پرینترهای نسل جدید

آنها میگویند که چاپ سه بعدی تولید مقرون به صرفه پهپاد را با کاهش ۵۰ درصدی زمان ساخت میسر می سازد. Campbell گفت، تکنولوژی چاپ سه بعدی Stratasys به سهولت از تکرارهای طراحی پشتیبانی می کند که به یک جدول زمانی بسیار کوتاه از مفهوم اولیه تا اولین پرواز موفقیت آمیز منجرمی شود. به طور کلی، به موجب این فناوری زمان طراحی و ساخت این هواپیما تا  ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

Sevcik گفت : ازتکنیک های دیگر چاپ سه بعدی با کیفیت بالا برای قطعات دیگر مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر نفوذ مواد FDM برای همه عناصر بزرگ و ساختاری، ما قابلیت تولید متنوعی از ساخت مستقیم Stratasys را بکار می گیریم تا قطعات متناسب با فناوری های دیگر را تولید کنیم.

او گفت ما نایلون مخزن سوخت را با یرینتر لیزری تولید کردیم و نازل خروجی با فلز چاپ شده بود تا گرمای شدید نازل موتور را تحمل کند. از آنجا که Stratasys قادر به تولید قطعات که با شعله، دود و الزامات سمیت تعیین شده توسط سازمان FAA است، ULTEM به جنس انتخابی چاپ سه بعدی برای بسیاری از مشتریان هوافضا جهت تولید نهایی تبدیل شده است.

Stratasys بیان می کند، اما گذشته از موثر بودن پروژه چاپ سه بعدی، این هواپیماهای بدون سرنشین پیشگامی تاثیرگذار بر هزینه و سوخت است . چه در هوا، آب و یا در زمین، وسایل نقلیه سبک وزن سوخت کمتری مصرف می کنند. این موضوع شرکت ها را قادر به کاهش هزینه های موثر، و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی می کند. مدیر توسعه Stratasys افزود، همچنین تنها با استفاده از مواد مورد نیاز تولید می توان انتظار کاهش هزینه خرید با حذف ضایعات وهزینه های ضایعات و بازیافت را داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین