» 3DPE » تحقیقات وسیع ارتش آمریکا در حوزه پرینتر سه بعدی

تحقیقات وسیع ارتش آمریکا در حوزه پرینتر سه بعدی

مرکز تحقیقات لجستیک و مهندسی ارتش آمریکا (ARDEC) از عزم خود برای استفاده همه جانبه پرینترهای سه بعدی در خط مقدم جنگ و همچنین امور تدارکات خبر داده است. قرار است در مرحله اول این پروژه، قطعات کاربردی پیشرفته ای با پرینتر سه بعدی ساخته شوند.

مهندیسن آردک، در حال تحقیق امکان ساخت یک آزمایشگاه سیار پیشرفته پرینتر سه بعدی در خط اول نبرد هستند تا بتوانند قطعات حیاتی ابزارآلات جنگی را به سرعت تولید کنند.

نام این آزمایشگاه چاپ سه بعدی Rapid Fabrication: R-FAB انتخاب شده است. پرینترهای سه بعدی موجود در این آزمایشگاه به سربازان کمک میکند تا قطعات یدکی و ابزارهای کاربردی برای ماموریتهای خود را به سرعت تولید کنند.

فناوری پرینتر سه بعدی در خدمت ارتش آمریکا

مهندسان آردک برای نشان دادن قدرت چاپگرهای سه بعدی خودشان، بخشهای مهمی از ربات تجسسی موسوم به PackBot را پرینت سه بعدی کردند. این ربات پیشرفته توسط کمپانی تجهیزات نظامی Robot توسعه میابد و دارای سیستمهای پیشرفته ناوبری، جاسوسی، سنجش، مین یابی … است و به صورت گسترده ای توسط ارتش آمریکا استفاده میشود.

پرینت سه بعدی
پهباد پرینت سه بعدی شده ارتش آمریکا

بر طبق برآوردهای مهندسان موسسه آردک، پرینت سه بعدی قطعات تجهیزات جنگی هم از نظر زمان و هم هزینه برتری قابل توجهی نسبت به پشتیبانی بوسیله OEM دارد. تجهیزاتی که به عنوان قطعه جایگزین چاپ سه بعدی میشوند وزن کمتری در حدود ۲٫۷ کیلوگرم نسبت به نمونه مشابه با حفظ ساختار و استحکام یکسان دارا هستند.

| پهباد ارتش آمریکا |

همچنین پرینترهای سه بعدی این آزمایشگاه میتوانند ماشینهای آماده ماموریتهای نظامی را به سرعت عملیاتی کرده و روانه نبرد کنند: در یک آزمایش نظامی، یک درن (پهباد) تجسسی – تهاجمی با پرینتر سه بعدی تولید و در رزمایش با موفقیت امتحان گردید.

 

چرا ارتش آمریکا پرینتر سه بعدی را به خدمت گرفته است؟

کاپیتان «جرمی پینسان» رئیس کل مرکز ساخت لایه افزایشی ارتش آمریکا، درباره علت سرمایه گذاری عظیم در توسعه نظامی فناوری پرینتر سه بعدی چنین اظهار میکند:

«آمادگی» یکی از مهمترین الویتها در ارتش آمریکاست. فناوری پرینت سه بعدی به سربازان و فرماندهان آمادگی همه جانبه را ممکن میکند زیرا به آنها اجازه میدهد تا قطعات و طراحیهای سفارشی خود را به سرعت ساخته و عملیاتی کنند و منتظر هنگ تدارکات نشوند. با پرینتر سه بعدی هر یگان به سرعت تجهیزات را تعویض میکند. جالب اینجاست که فقط ما نیستیم که چاپگرهای سه بعدی را به جنگ وارد کرده ایم. آژانس دفاعی اتحادیه اروپا زودتر از ما دست به کار شد؛ اخیرا آنها یک هواپیمای نظامی پیشرفته را با پرینتر سه بعدی چاپ کرده اند و تستها تماما موفق بوده است. فناوری پرینتر سه بعدی عاملی بنیادی در جنگهای آینده خواهد بود و سرمایه گذاری در آن الزامی استراتژیک محسوب میشود.

برای داشتن قابلیتی همه جانبه، آزمایشگاه های پرینتر سه بعدی آردک، علاوه بر ابزارهای ساخت سه بعدی همراه با نرم افزار، سخت افزار و فایلهای طراحی آماده ارائه میشود.

فایل3بعدی کوادکوپتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین