» 3DPE » چاپگر سه بعدی رنگی xyz بر اساس متریال پودری
پرینتر3بعدی ایکس وای زد

چاپگر سه بعدی رنگی xyz بر اساس متریال پودری

پرینت سه بعدی رنگی، چالشی تمام عیار پس از توسعه صنعت چاپ سه بعدی محسوب شده است، وقتی براحتی امکان چاپ رنگی روی کاغذ وجود دارد چرا پرینترهای سه بعدی قادر به این کار نباشند؟! شرکت تایوانی XYZPrinting سازنده پرینترهای سه بعدی قدرتمند سری داوینچی، فنی تازه برای پاشش متریال پودر رنگی هنگام چاپ را در یک پتنت شرح داده و ثبت اختراع نموده است.

پرینتر سه بعدی رنگی اخبار فناوری

پرینتر سه بعدی رنگی اخبار فناوری2

مطلب مرتبط: معرفی چاپگر سه بعدی رنگی داوینچی Davinchi FullColor

 موفقیت شرکت XYZ Printing  برای پرینت سه بعدی رنگی

سری فعلی پرینترهای سه بعدی کمپانی XYZ بر اساس متد مرسوم fused filament fabrication فرآیند چاپ را انجام می­دهند. در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ این کمپانی یک مدل پرینتر با نام da Vinci Jr. 2.0 Mix را معرفی کرد؛ چاپگری که قادر است دو رنگ فیلامنت PLA را با هم ترکیب و رنگ­های زنده و کاملا متنوعی به پرینت سه بعدی ببخشد. پتنت این اختراع سال ۲۰۱۷ منتشر شده است که نشاندهنده تحقیقاتی دامنه­ دار از طرف کمپانی برای هم­ آمیختگی پودری در بستر ساخت است. در این سند جزییاتی ازز سه فرآیند حیاتی مربوط به پاشش جوهر رنگی به داخل متریال پرینت سه بعدی شرح داده شده است.

مراحل پرینت سه بعدی تمام رنگی 3dpe پرینتر سه بعدی

مراحل پرینت سه بعدی تمام رنگی dpe پرینتر سه بعدی

اطمینان از کیفیت رنگ پرینت سه بعدی

طبق این سند در عمل، هنگامی که فیلامنت برای ساخت یک لایه در حال استفاده است، جوهر رنگی به این لایه پاشیده شده تا با مواد ترکیب گردد، با این کار رنگ لایه تغییر می­کند. حین این عمل برای اطمینان از استحکام مواد، ماده ­ای چسبنده نیز به لایه اضافه می­گردد.

در سند ارایه شده به جزییاتی پرداخته شده است که از امکان کنترل کیفیت رنگ­ها حین فرآیند چاپ سه بعدی خبر می­دهد؛ وقتی یک لایه از پرینت سه بعدی تکمیل می­گردد و قبل از پاشش رنگ و ماده چسبنده، بر اساس تکنولوژی انحصاری کمپانی XYZ، دو تصویر رنگی از سطح لایه تکمیل شده برداشته می­شود (یکی برای سنجش جوهر رنگی و دیگری برای ماده چسبنده). پردازش تصویر در این روش به سرعت و دقت بسیار بالا صورت می­گیرد.

در مرحله دوم پس از بررسی تصاویر، پاشش جوهر رنگی و لایه چسبنده بر اساس سنجش­های انجام گرفته تنظیم می­گردد. بدین ترتیب توازن یا بالانس صحیح رنگ برای هر لایه قابل اندازه ­گیری خواهد بود. جهت تضمین کیفیت کار پس از اتمام مراحل فوق، دوباره تصویری دیگر از این لایه، اسکن سه بعدی شده و سنجش روی انجام می­گردد. کمپانی XYZPrinting ادعا نموده است:

در این فناوری از پاشش اشتباه متریال چسبنده توسط نازل­ها حین پرینت سه بعدی که باعث خطاهایی مثل Overlap یا روی هم قرار گرفتن نامناسب مواد … جلوگیری می­شود زیرا قبل از هر مرحله و پس از آن از پردازش تصویر پیشرفته برای تکمیل پرینت سه بعدیی استفاده می­گردد. پردازش تصویر به ما اطمینان می­دهد که جوهر رنگی حین فوران، رقیق نشده و پودر نیز به خاطر ازدیاد جوهر و ماده چسبنده، نمناک نخواهد شد. متن کامل پتنت پرینت سه بعدی رنگی کمپانی XYZ را مشاهده کنید.

ثبت اختراع­های جذاب دیگر در صنعت پرینتر سه بعدی

در فوریه ۲۰۱۷، کمپانی کالیفرنیایی (Made in Space) از ابداعات خود در دیوایس­های ساخت افزایشی برای بهره­ برداری در فضاپیما و ماهواره­ رونمایی کرده است. در مورد مهیجی دیگر در مارس ۲۰۱۷، کمپانی مطرح پرینترهای سه بعدی UltiMaker اولین پتنت قابل دفاع خود برای سیستم­هایی هوشمند سنجش ارتفاع بستر ساخت را منتشر نمود. این موارد قطعا تمام ماجرا نیست؛ هر چه امسال به جلو برویم، کمپانی­های مطرح کوچک و بزرگ یا استارتاپ­های خلاقانه، ابداعات جذاب دیگری رو کرده و صنعت چند میلیاد دلاری پرینت سه بعدی را بیش از پیش متحول خواهند کرد. 

مدل3بعدی مولتی کالر

۳dpe.ir/shop/product/best-multi-material-and-colors-3d-models

1 دیدگاه دربارهٔ «چاپگر سه بعدی رنگی xyz بر اساس متریال پودری»

  1. سلام أگر می شود مطالب و عکس و… که در سایت می گذارید از لحاظ إنسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلا حجاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین