» 3DPE » پروژه آخر هفته: آموزش پرینت سه بعدی پروژکتور لیزری مکانیکی
3dprint

پروژه آخر هفته: آموزش پرینت سه بعدی پروژکتور لیزری مکانیکی

اگر به دنبال یک سرگرمی برای آخر هفته خود می گردید، پیشنهاد می کنیم نگاهی کنید به این پروژکتور دو بعدی لیزری-مکانیکی که توسط متخصص نرم افزار، «ایوان استنفورد» به کمک پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

اگر پرینتر سه بعدی شما در این آخر هفته بیکار است و شما می خواهید به دوستان و خانواده خود نشان دهید که این دستگاه قادر به انجام چه کارهایی است، چه چیزی بهتر از صرف کردن یک روز برای پرینت سه بعدی یک الگوساز دوبعدی لیزری؟

پروژه آخر هفته امروز که یک سیستم نمایش لیزری مکانیکی است (Mechanical Laser Show)، نمادی جذاب و دیدنی از عملکرد مکانیزم چرخ دنده های پرینت شده و همچنین نشانی از قدرت طراحی سه بعدی است. هدف سازنده این بود که با استفاده از لیزر بتواند تصاویر تداوم دید (POV) را نمایش دهد.

با این وجود، او نمی خواست از هیچ موتور یا servo الکتریکی در این طراحی استفاده کند و به جای آن می خواست دستگاهی بسازد که تمام قطعات آن پرینت سه بعدی شده باشند و با قدرت دست کار کند.

این پروژه از یک مکانیزم دنده ای و نمایشی بهره می برد تا تصاویر لیزری را بازتاب دهد. «استنفورد» در نمونه های بصری خود تصاویری مانند ستاره، قلب و حتی لوگوی بتمن را طراحی کرد که به وسیله لیزر روی دیوار نقش می بندند.

اگر برایتان جالب شد و تصمیم به ساخت آن دارید، وسایل لازم برای این پروژه عبارتند از:

سر هم کردن قطعات چاپ شده:

اول از همه باید تمام بخشهای مختلف را که در سایت Thingiverse موجود است پرینت سه بعدی کنید. تعداد اجزای این دستگاه 9 عدد است: صفحه جلویی و عقبی، چرخ دنده، دسته محور، پیچ، دو محور و دو نمایشگر که نسبت به تصویری که نشان می دهید قابل تعویض هستند.

کنجکاوی بیشتر: ده مدل از بهترین جاسوییچی برای پرینت سه بعدی

کش لاستیکی برای این است که از ثابت ماندن لیزر بر روی دستگاه پرینت شده اطمینان حاصل شود. «استنفورد» تعدادی نمایشگر دیگر قابل پرینت را در Thingiverse به اشتراک گذاشته است.

استنفورد در مورد اساس کار این دستگاه می گوید: “زمانی که شما دسته محور را می چرخانید، چرخدنده ها به نسبت 5:1 می چرخند و هر بار که می چرخند، لیزر روی یکی از الگوها قرار می گیرد. استفاده از دو محور به لیزر اجازه می دهد که با دو درجه آزادی حرکت کند. در واقع یک بار در محور X و یک بار هم در محور Y حرکت می کند.”

برای این که بتوانید تصاویر خودتان را در پروژه استفاده کنید، استنفورد یک برنامه Go را توسعه داده است که در GitHub موجود است. این برنامه از تصویر مورد نظر شما الگویی برای ورودی و خروجی در دو نمایشگر می سازد. این الگو از یک سری نقاط بهره می برد که لیزر به طور مداوم در آن مسیر حرکت می کند. همچنین این نرم افزار دستور العمل ها را نیز به اشتراک می گذارد تا مطمئن شود که متغیر های مکانیکی به درستی نمایش لیزری را انجام خواهند داد.

اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه را می توانید در سایت Hackaday project page پیدا کنید و اگر هنوز برای انجام آن متقاعد نشده اید پیشنهاد می کنیم با دیدن ویدیوی این مقاله از آن الهام بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین