» 3DPE » لیست بهترین انواع ست شطرنج و مدل سه بعدی مهره شطرنج
مهره شطرنج

لیست بهترین انواع ست شطرنج و مدل سه بعدی مهره شطرنج

این مدلهای سه بعدی شطرنج را با یکدیگر ادغام کنید و مجموعه شطرنج اختصاصی خود را پرینت سه بعدی بگیرید. شطرنج یکی از باستانی ترین بازیهای جهان محسوب میشود. قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد میرسد. این بازی در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و دارای بزرگترین اجتماع در سطح دنیا هستند. پس دور از انتظار نیست که طراحان و مدلسازان سه بعدی، شطرنج را برای فناوری های پیشرفته امروزی مثل ۳D Print آماده کنند.

در اینجا لیستی از جالبترین طراحهای سه بعدی مهره شطرنج، تخته شطرنج و … را آماده کرده ایم که فایل سه بعدی آنرا میتوانید رایگان دانلود کرده تا با چاپگر سه بعدی خانگی آنرا بسازید (لینک دانلود در انتهای این مطلب آورده شده است).

پرینتر سه بعدی

۱- مدل سه بعدی شطرنج: Classic Orthodox Chess Set

برای شروع بد نیست سری کلاسیک را امتحان کنید. این مدلها روی تخته های شطرنج به وفور یافت میشوند. پس اگر یک مهره از ست کلاسیک شطرنجتان را گم‌ کرده اید الان وقتش است آنرا پرینت بگیرید.

چاپ سه بعدی

۲- ست شطرنج: Spiral Chess Set

برای آن‌هایی که یک ست خودمانی شطرنج را ترجیح میدهند، این مدل مناسب است. مخصوصاً برای پرینتر سه بعدی طراحی شده و قدرت آن را به رخ میکشد. فرم مارپیچ آن طرفداران زیادی پیدا کرده و هزاران بار دانلود شده است. تخته آن هم با چاپگر سه بعدی قابل تولید میباشد.

چاپ سه بعدی

۳- ست شطرنج: Minecraft Chess Set

بچه‌های دهه ۸۰ سری های اول بازی ماین کرافت را به یاد دارند و کلی خاطره در ذهنشان بر جای مانده است. دنیای پیکسلی minecraft حالا برای میز قهوه خوری شما آماده است. البته این مدل با شکل خاصش بیشتر برای دکور است تا استفاده روزمره. چون فرم مشابه مهره‌ها حین بازی گیجتان میکند و حرکت دادن آن‌ها هم سخت است.

چاپ سه بعدی

۴- ست شطرنج: Low Poly Chess Set

یک آیتم بزرگ برای دنیای پرینترهای سه بعدی. با طراحی چند ضلغی انبوهی از وسایل ابتکاری پرینت میشود؛ این مجموعه شطرنج هم یکی از آنهاست. ساختاری کلاسیک دارد ولی بسیار زیبا طراحی شده و حالتی حرفه‌ای دارد و جان میدهد برای بازی روزانه شطرنج. واقعاً ارزش دانلود را دارد.

چاپ سه بعدی

۵- طرح سه بعدی شطرنج: Pokémon Chess Set

بازی پوکمون دوباره سر درآورده است؛ ایندفعه به صورت ست کلاسیک تخته و مهره‌های شطرنج. باید همه آن‌ها را بگیرید!مهرها به شکل کاراکترهای Mew, Mewtwo, Pikachu, Bulbasaur, Charmander, Squirtle, Pokéball طراحی شده اند.

چاپ سه بعدی

۶- ست شطرنج: Bauhaus Chess Set

این یکی از سبک معماری مدرن بوهاموس که از سال ۱۹۲۴ توسط Joseph Hartwig شهرت یافت، اقتباس شده است. فرم مهره‌ها اشاره به جهت حرکت آن‌ها دارد، بنابراین برای افراد تازه کار که می‌خواهند استاد اعظم شطرنج شوند، بسیار کارآمد است! هر تکه به شما حرکت مجازش را نشان داده است، جالب نیست؟

چاپ سه بعدی

۷- ست شطرنج: Wizard’s Chess Set

یکی از بهترین مجموعه تخته و مهره شطرنج که با چاپگر سه بعدی قابل تولید میباشد از جادوگران داستان معروف هری پاتر الهام گرفته است. نوع طراحی نمایانگر همانندسازی هوشمندانه و بی نظیریست. البته این مهره و تخته شطرنج باید با پرینتر سه بعدی قدرتمندی چاپ شود تا از پس طراحی پیچیده آن (مخصوصاً بخشهای آویزان) برآید وگرنه مهره هایتان ناقص الخلقه به نظر خواهند رسید!

چاپ سه بعدی

۸- ست شطرنج: Lord of the Rings Chess Set

مجموعه مهره‌های شطرنج اقتباس شده از کاراکترهای سه گانه فیلم ارباب حلقه ها. یک سمت که با جادوگر سفید آراگون هدایت می‌شود و طرف دیگر که نیروی تاریکی سائورون قرار دارد. پیشنهاد می‌شود با فیلامنتهای سیاه و سفید چاپ کنید تا حس نیروهای خیر و شر بیشتر شود.

چاپ سه بعدی

۹- ست شطرنج: Chessbot Hero

یکی از بامزه ترین مهره‌ها برای تخته شطرنج که از رباتهای ترانسفورمر الهام گرفته اند. این مدلها برای دکور مناسب است و برای بازی روزانه شطرنج کارایی چندانی نخواهد داشت. پرینت سه بعدی آن به خاطر طراحی پیچیده اش نیاز به دقت بالایی دارد.

چاپ سه بعدی

۱۰- ست شطرنج: Lewis Chessmen

طرح مدلها از مجموعه های سنگی باستانی جزایر غرب با قدمت ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد اقتباس شده است. اصل طرح این اشیای باستانی از عاج و سنگ است و در موزه اسکاتلند انگلیس نگهداری میشود. با پرینتر سه بعدی میتوانید یک کپی از تمامی این اشیاء برای خود بسازید و با آن به بازی شطرنج بپردازید.

چاپ سه بعدی

۱۱- فایل شطرنج: Animal Chess Set

برای عاشقان حیوانات، این مدل ایده‌آل است. شاه جنگل اکنون شاه تخته شطرنج است. فرم براق با حالت زیبای ایستاده حس غرش حیوانات را القاء میکند. پیشنهاد می‌شود با فیلامنتهای براق و درخشان چاپ کنید که جلوه بسیار خوبی خواهد داشت.

چاپ سه بعدی

۱۲- مجموعه شطرنج: Musical Chess Set

برخی از افراد شطرنج بازی کردن را برابر با نواختن ارکستر سنفونیک میدانند. با مهره‌ها باید همیشه از محل نتها مطلع باشید و تکنوازی را هم نباید از دست بدهید. مدلهای این شطرنج طرح سختی دارند و چاپ آن‌ها دقت بیشتری میخواهد.

چاپ سه بعدی

۱۳- ست مهره های شطرنج: Wobbly Chess Set

طرح این مدلها واقعاً بامزه است. قاعده کروی آن‌ها باعث می‌شوند که هنگام حرکت در برابر چشمانتان تلوتلو بخورند. تخته آن هم با طرح فرورفته به نگهداری و وول زدن بیشتر مهره‌ها کمک میکند. بازی با این ست شطرنج، تفریح خنده داری خواهد بود که ساعتها سرگرم میشوید.

چاپ سه بعدی

۱۴- کلکسیون شطرنج: Minion Chess Set

چه کسی کاراکتر انیمیشن مینیون را دوست ندارد؟! شخصیت متفکر آن‌ها با شلوار و چشمهای خاصشان هماهنگ است. حالا به دنیای پرینترهای سه بعدی و شطرنج نیز وارد شده اند. حس خبیث خود را به کار بگیرید و با‌ آن یک نبرد فکری را آغاز کنید.

چاپ سه بعدی

۱۵- ست شطرنج: Planter Chess Set

تقدیم به عاشقان گل و گیاه و باغبانی. هر مهره میزبان یک گیاه مینیاتوری. یک طرح واقعاً خلاقانه و دکوراسیونی زیبا برای معماری محوطه. البته می‌شود در داخل اتاق نیز آنرا استفاده کرد تا فضای سبز را به منزلتان بیاورید. پیشنهاد می‌شود از گیاهان معطر استفاده کنید تا دقت بیشتری به حرکات بازی داشته باشید، ایده بدی برای شطرنج نیست، ارزش امتحان کردن دارد.

دقت کنید که گیاهان مراقبت زیادی میخواهند و نباید به صورت وحشی رشد بیش از حد کنند وگرنه ساختار مهره‌ها بدشکل خواهد شد. بد نیست با فیلامنت PETG یا ABS هم که مقاومت بیشتری دارند چاپ را انجام دهید.

چاپ سه بعدی

۱۶- ست شطرنج: Gnome Chess Set

برای تکمیل کردن طرح باغگونه قبلی این مهره‌ های اقتباس شده از کوتوله ها مفید خواهند بود. گنوم به افسانه کوتوله محافظ گنج و نگهبان باغ اشاره دارد. بد نیست یک ست کامل آن برای تخته شطرنج فراهم کنید.

چاپ سه بعدی

۱۷- ست شطرنج: Skyscraper Chess Set

آسمان خراش ها جزیی جداناپذیر در ابرشهرهای ما هستند. هر شهر در گوشه کنار جهان به خاطر برج بلندش معروف شده است. بیایید بلندترین آسمان خراشهای ایالات متحده آمریکا را در یک تخته شطرنج کنار هم قرار دهیم: Willis Tower, Empire State Building, Chrysler Building, Columbia Center, Hearst Tower, KOIN Center

چاپ سه بعدی

۱۸- شطرنج: Dr. Who Chess Set

هر چیزی که در سری برنامه ژانر علمی تخیلی تلویزیون انگلیس بنام dr who بوده، حالا امکان چاپ آن وجود دارد. جالب اینجاست که یک Tardis (ماشین زمان) بزرگ برای جادادن تمام مهره‌ها هم قابل پرینت است!

چاپ سه بعدی

۱۹- ست شطرنج: Robots Versus Wizards Chess Set

دنیایی که در آن رباتها غالب باشند را ترجیح میدهید با جهانی با حکمرانی جادوگران؟ این دو گزینه در منطقه علم و تخیل همواره نقش عمده‌ای داشته‌اند و منظری کاملاً متفاوت از هم دارند. این ست شطرنج این دو دنیا را کنار هم قرار داده است اگرچه به نظر میرسد هوش مصنوعی ربات ها در آینده‌ای نه چندان دور بر جهان ما چیره خواهند شد.

چاپ سه بعدی

۲۰- کالکشن مهره های شطرنج: Cyvasse

به عنوان یک پاداش،‌ مایملکهای Cyvasse دنیای Game of Thrones را برایتان به ارمغان آورده ایم. چندان به عنوان ست شطرنج محسوب نمیشوند ولی در کل ترکیبی از شطرنج، استراتژی و حمله برق آسا خواهند بود. شایستگی دارد که آنرا پرینت بگیرید مخصوصاً با آن تخته شطرنج نقش داردر این ست شطرنج لازم نیست اصول کلاسیک را رعایت کنید و هر جور که میخواهید قوانین آنرا تعیین کنید. اگر بلد نیستید که قوانین بازی را بچینید نگران نباشید طراح در فایل دانلود این مدل، راهنمای PDF قوانین را آورده است که کلاً با اصول کلاسیک شطرنج متفاوت است و سرگرمی خوبی خواهد بود!

چاپ سه بعدی

۲۱- ست شطرنج: Extensible Chess Board

این فایل شامل تخته شطرنج قابل حملی می‌شود که قابل جداشدن است. برای القای طرحی خاص، فقط ردیف یک بخش بازی قابل پرینت است: یا خانه‌های سیاه یا خانه‌های سفید.

چاپ سه بعدی

۲۲- Chess: Buildable Chess Board

بهترین دوست در سفرهای جاده ای شما. از مهره‌ها تا خانه‌های تخته قابل جداشدن و سرهم کردن مثل یک پازل ساده است. جعبه حمل خوش فرم آن نیز جای زیادی نمیگیرد. یکی از بهترین مدلهای سایت thingivers است که تاکنون میلیونها بار دانلود شده و ما برایتان اینجا آورده ایم.

چاپ سه بعدی

۲۳- ست شطرنج: ۳D-Chess Board

این مدل عجیب برای آن‌هایی که عاشق چالش هستند ایده‌آل است. ست شطرنج سه بعدی! بعدهای اضافه در تخته شطرنج که از فیلم Star Trek الهام گرفته شده است؛ شطرنجی برای دنیاهای ماوراء کره زمین.

۲۴- Three Person Chess Board

چه کسی گفته که شطرنج بازی دو نفره است؟! حالا میتوانید فرزند کوچکتان را هم به بازی دعوت کنید. جدابیت این ست شطرنج با فیلامنت شفاف دوچندان خواهد بود،‌ پس از چاپ بد نیست تخته آنرا نیز رنگ کنید. فقط دقت کنید که قوانین این شطرنج سه نفره کمی پیچیده‌تر است و بهتر است به فایل راهنمای بازی نگاهی بیندازید.

چاپ سه بعدی

۲۵- ست شطرنج: Puzzle Board

این فایل طراحی بسیار خوبی دارد و هزاران بار دانلود شده است. مجموعه کامل شطرنج شامل مهره و تخته با فرم پازلی جذابی است. اگر پرینتر سه بعدی دو نازل داشته باشید کارتان راحتر خواهد بود. کل قطعات به مربعهای کوچکی تقسیم شده که به آسانی کنار هم قرار میگیرند

ست شطرنج

دانلود کالکشن مدل سه بعدی ست شطرنج >>

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

فهرست
پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین