» 3DPE » هدست درمانی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجهی – بیش‌فعالی
پرینتر سه بعدی

هدست درمانی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجهی – بیش‌فعالی

Agent Unicorn ابزار پوشیدنی است که توسط Anouk Wipprecht طراح صنعتی هلندی توسعه یافته است و جهت کمک به کودکانی است که از بیماری اختلال کم توجهی – بیش فعالی (:ADHDAttention-deficit hyperactivity disorder) رنج می‌برند. این وسیله روی سر قرار می‌گیرد و فعالیت‌های مغزی فرد را بوسیله الکترود و دوربین، سنجش می‌کند. اکنون فناوری پرینتر سه بعدی مزایای زیادی برای تولید بهتر این ابزار درمانی فراهم کرده است.

Anouk Wipprecht طراح ابزارهای خلاقانه فناوری است. وی تا کنون وسایل تکنولوژیک جالبی با طراحی نامتعارف ابداع کرده است. خودش معتقد است در زمینه مُد (fashion) در تکنولوژی فعالیت می‌کند. این زن خلاق در آخرین پروژه‌اش، هدستی خاص را با پرینتر سه بعدی چاپ کرده است، وقتی آنرا روی سرتان می‌گذارید شبیه به جانور افسانه‌ای تک شاخ می‌شوید، به همین علت او این ابزار را Agent Unicorn نام نهاده است. هدست ابداعی وی علاوه بر اینکه طراحی کاملا جذابی دارد، وظیفه‌ای خاص نیز برایش در نظر گرفته شده است. هدف وی برای تولید این وسیله ترکیب طراحی و فناوری برای درمان اختلالات ذهنی ADHD می‌باشد. وی برای تولید Agent Unicorn از پرینتر سه بعدی استفاده می‌کند. این هدست در چهار شهر اروپایی در نمایشگاه‌ اختراعات موسوم به SPARKS exhibition نیز معرفی شده است.

پرینت سه بعدی هدست درمانی 2اختلال کم توجهی بیش فعالی ADHD agent unicorn اخبار فناوری پرینتر سه بعدی

چه افرادی از Agent Unicorn سود می‌برند

مدار الکترونیک و دوربین توسط آزمایشگاه فناوری‌های انقلابی که به نمایشگاه SPARKS exhibition وابسته است، تامین می‌شود. Wipprecht اولین زن هنرمندی است که امکان استقرار در این آزمایشگاه را یافته است. این هدست در زمان محدودی با پرینتر سه بعدی چاپ شده و قطعات الکترونیک آن به آسانی اسمبل می‌گردد. نحوه کارکرد روی سر فرد به این صورت است: فعالیت‌های مغز فرد توسط الکترود اندازه‌گیری شده و این الکترودها به یک دوربین که از محیط اطراف فرد استفاده‌کننده متصل هستند، به محض اینکه سطح فعالیت مغزی در مرحله حساس قرار گیرد، دوربین شروع به تصویربرداری می‌کند تا برای تحلیل‌های درمانی پزشکی روزانه توسط درمانگر به کار رود. عصب‌شناسان و کارشناس روان‌درمانی در این پروژه همکاری شایانی داشته‌اند. به مدد متخصصین اعصاب و رواشناسان، Wipprecht در هدست خود امکان یافته تاریخچه‌ فعالیت‌های مغزی فرد استفاده کننده را بوسیله موج‌نگار مغزی (electroencephalogram) ثبت کند.

این هنرمند طراح مد، هدف خود از توسعه هدست درمانی‌‌اش را کمک به بیماران نقص توجهی و بیش‌فعالی می‌داند تا امکانی برای یادگیری تدریجی و فرصتی برای بازبینی دوباره واکنش‌های خود داشته باشند. در واقع دوربین این هدست همانند یک چشم دوم عمل می‌کند. با Agent Unicorn قادریم بفهمیم بیمار به چه چیزهایی توجه بیشتر یا کمتری دارد و عمده اختلالات ذهنی در چه مواقعی صورت می‌گیرد.

Wipprecht معتقد است به علت طراحی خاص هدست، بهترین روش تولید استفاده از پرینتر سه بعدی است. چون فناوری چاپ سه بعدی دقت بالا و هزینه تولید کمی دارد. او امیدوار است هدست ابداعی وی به توسعه روشهای درمانی بهتری منجر گردد. وی معتقد است اختراع وی به بیماران برای درک بهتر عادات روزانه و غلبه بر چالش‌هایی که مواجه می‌‌شوند، کمک شایانی می‌کند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین