» 3DPE » چاپ جمجمه های رنگی تزیینی

چاپ جمجمه های رنگی تزیینی

کمپانی WhiteClouds، سرویس دهنده خدمات پرینت سه بعدی ابری، کمپین تبلیغاتی جالبی راه انداخته است. چاپ سه بعدی جمجمه انسان که با الگوریتم کامپیوتری، الگوی رنگبندی آن ترسیم می گردد.

جمجمه های رنگارنگ این کمپین خلاقانه ویژگیهای خاصی دارد: از فیلامنتهای گیاهی ساخته شده است، بافت رنگی آن توسط هوش مصنوعی ساخته میشود و یک پوشش محافظ نیز روی آن را پوشانده است تا دوام خوبی داشته باشد. بنابراین این جمجمه ها، برعکس اشیای پرینت سه بعدی شده معمول که در برابر آفتاب، آب یا محلولهای شیمیایی حساس هستند، مقاومت خوبی از خود نشان میدهند.

شاید در نگاه اول به عقل جور نیاید که این جمجمه های جلاخورده و صیقلی پرینت سه بعدی میشوند، اما رمز کار در کیفیت بالای چاپ به خاطر استفاده از اسکنر سه بعدی و پرینتر سه بعدی پیشرفته رنگی می باشد. پایه طراحی جمجمه حاصل آنالیز دقیق اسکنر سه بعدی از جمجمه واقعی انسان است. بدین ترتیب کیفیت بسیار بالای چاپ و سطح یکدست و جلاخورده بافت رنگی تضمین میگردد.

پرینت سه بعدی
خطوط رنگ با پردازش هوش مصنوعی طراحی میشود

این تندیسهای کمی ترسناک وقتی به صورت گروهی در کنار دیگر المانهای دکوراسیون قرار می گیرند، واقعا منظره جالبی را ایجاد میکنند. مدیر تیم تبلیغاتی این کمپین می گوید: “جمجمه های ما دو شگفتی طبیعی را با یکدیگر ادغام کرده است؛ آناتومی حیرت انگیز انسانی و خطوط هندسی رنگارنگ بر مبنای ریاضیات. همه در یک هنر تجلی یافته اند. جمجمه ها از نظر علم آناتومی بیشترین شباهت را با جمجمه واقعی یک انسان دارند. اگرچه طرح رنگها با کامپیوتر تولید میشود ولی برنامه نویسی الگورتیم آن از ساختارهای موجود در طبیعت الهام گرفته است”.

 

تمام کسانی که با پرینترهای سه بعدی آشنایی دارند، می دانند که ساختن یک شی سه بعدی رنگین با چنین کیفیتی غیرممکن نیست. به تازگی برندهای سازنده چاپگرهای سه بعدی، مدلهایی کاملا رنگی را به صنعت ارائه داده اند که هنوز قیمت بسیار گرانی دارند و تنها صنایع بزرگ قادر به خریدن آن هستند.

پرینتر سه بعدی
چاپگر سه بعدی رنگی WhiteClouds

کمپانی WhiteClouds برای گسترش تنوع خدمات پرینت سه بعدی خود، سرویس تمام رنگی را نیز به کمک مدل ۳D Systems ProJet 660 ColorJet 3D printer راه اندازی کرد. بدین ترتیب افراد معمول نیز میتوانند به جای استفاده از چاپگر FDM خودشان، با هزینه نه چندان زیادی از سفارش یک پرینت سه بعدی رنگی لذت ببرند.

چاپ سه بعدی
طیف رنگ متنوع جمجمه ها

کمپانی WhiteClouds قیمت گذاری منصفانه ای برای فروش این جمجمه های وسوسه انگیز در نظر گرفته است: تندیسهای کوچک به قیمت ۲۰ دلار، سایز متوسط ۳۰ دلار و نمونه های بزرگ ۷۵ دلار خرج بر میدارد. البته در خرید گروهی، تخفیف در نظر گرفته میشود. همچنین آیتمهای ویژه شامل جاشمعی با طرح جمجمه و مجموعه زیبای شطرنج نیز قابل عرضه است.

مدیر تیم تبلیغاتی این شرکت اعتقاد دارد که ارائه این کمپین در نمایشگاه Kickstarter به توجه به بازدیدکنندگان بیشمار آن، کمک خوبی برای برآورد آماری بازخورد پروژه و تصمیم گیری جهت گسترش مدلهای طراحی این تندیسها خواهد کرد.

به نظر شما معرکه نیستند، انگار که این طراحی ها حاصل کار دستان و چشمان یک هنرمند با الهام از ریاضیات است. خطوط هندسی از طبیعت الهام گرفته اند و بیان کننده یک مفهوم علمی هستند: چرخه رشد یک باکتری، رگه های زیبای آب یخ زده (snowflakes)، امواج عصبی مغز و غیره. اگر خوب دقت کنید میتوانید خطوط هندسی رنگین را در همه جای طبیعت مشاهده کنید:‌ روی بالهای یک پروانه زیبا، مخروط کاج، بذر گیاهان، صدف دریا، رعد و برق آسمان یا پرهای تیز یک طاووس چشمنواز. همه اینها خطوط زیبای متقارنی هستند که نمادی از بوم نقاشی طبیعت است.

مهم نیست که کمپانی WhiteClouds چطور ارقام الگوریتمی این بافتهای هندسی را به نرم افزار مدلسازیشان وارد کرده اند، نتیجه خیره کننده است. ترکیب هوش مصنوعی و فناوریهای انقلابی همچون پرینت سه بعدی با مفاهیم طبیعت. جمجمه های رنگین نماد زندگی و آگاهی هستند، همچنان که از بعدی دیگر فانی بودن جسم ما را یادآوری میکنند: ترکیب جمجمه فناپذیر با خطوط هندسی لایتناهی، یک شاهکار هنری خلق خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشتریان گرامی، شروع فعالیت در سال جدید ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۴ فروردین میباشد. >>>> پشتیبانی >>> 25-98-196-0912

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین