» 3DPE » فیلامنت جدید ABS با ساپورت محلول در آب

فیلامنت جدید ABS با ساپورت محلول در آب

کمپانی هلندی Innofil3D ترکیب نوآوری از فیلامنت ABS پرینتر سه بعدی با همکاری کمپانی Polyscope Polymers که در تولید پلیمرها بسیار صاحب نام است را به بازار عرضه کرده است. نام این فیلامنت ABS Fusion و قابلیت استفاده ترکیبی با فیلامنت ساپورت PVA که محلول در آب میباشد را داراست.

افرادی که با پرینترهای سه بعدی سر و کار دارند،‌ فیلامنت PVA را به خاطر سهولت و تاثیرگذاری بالای آنکه شامل حلالیت در آب است، بسیار می پسندند. تاکنون این متریال تنها با فیلامنت PLA قابل استفاده بود، اما اکنون به مدد شرکت Innofil3D امکان استفاده با متریال ABS نیز فراهم شد.

فیلامنت ABS ذاتاً از نظر چسبندگی به بستر چاپ چالش برانگیز است بنابراین در صورت استفاده صحیح با هر گونه چسب بستر، امکان چاپ مناسب با آن فراهم میشود. کمپانی infofill و Polyscope Polymers برای هر مشکل چسبندگی، نوع بهینه شده فیلامنت ABS با ویژگی چسبندگی خوب و کیفیت و پرینت آسانتر را تجاری کرده اند. در کنار این مزیتها امکان استفاده از متریالهای ساپورت محلول در آب هم فراهم شده است.

راهنمای فیلامنت ABS |

ABS Fusion بهترین راه حل برای کاربرانی است که به دنبال کاربردهای متنوع فناوری پرینت سه بعدی به خاطر قابلیت محلول در آب بودن آن هستند. کیفیت خوب بستر چاپ و خطای wrapping کمتر، پایانی بر بحثهای تکنیکال نیز هست.

اما چگونه این دو کمپانی موفق شدند دو ویژگی غیرذاتی را در فیلامنت abs با یکدیگر ترکیب کنند؟ عمده آن به خاطر اضافه کردن متریال تجاری XILOY 3D از کمپانی Polyscope است.

شرکت Innofil3D معتقد است اغلب فیلامنتهای abs موجود در بازار از ترکیبات ترموپلاستیک مرسوم در فناوری قالبسازی تزریقی نشأت میگیرند. بنابراین با وجود اینکه دارای استحکام مناسبی هستند،‌ ذاتاً برای فناوری پرینت سه بعدی توسعه نیافته اند.

فیلامنت
معرفی فیلامنت جدید abs

فیلامنت ABS و PVA در کنار هم؟

با فرمولاسیون ماده XILOY 3D در این نوع فیلامنت، دو کمپانی معتقدند برای اولین بار متریال ABS کاملاً سازگار با فناوری چاپگر سه بعدی را عرضه کرده اند. تجربه قبلی شرکت در توسعه ماده «استیرن مالیک آنهیدرید» یا Styrene maleic anhydride که به اختصار SMA خوانده میشود، به آن‌ها در توسعه یک ترکیب پایه ABS/SMA برای بازار فنی FDM (پرینتر سه بعدی متریال فیلامنت) کمک شایانی کرده است. خواصی نظیر چسبندگی مناسب به بستر چاپ و متریال های ساپورت.

فیلامنت ABS Fusion با فناوری پیشرفته اش امسال در نمایشگاه TCT بیرمنگام انگلیس معرفی رسمی شده و پس از آن قابل فروش خواهد بود. مشتریان قادر به خرید این فیلامنت با استاندارهای ۱٫۷۵ و ۳ میلیمتر و رنگهای مشکی، طوسی و سفید میباشند.

Roger Sijlbing مدیر فروش کمپانی Innofil3D درباره محصول جدید می گوید: با این ابتکار،‌ می‌خواهیم به کاربران حرفه‌ای نشان دهیم که قادرند کاربردهای پیشرفته را با فناوری پرینتر سه بعدی FDM تجربه کنند. استراتژی ما مهندسی فیلامنت برای سازگاری هر چه بیشتر آن‌ها با چاپگرهای سه بعدی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین