» 3DPE » شکستن رکورد گینس با چاپ سه بعدی مجسمه 3.6 متری
james berton

شکستن رکورد گینس با چاپ سه بعدی مجسمه 3.6 متری

جیمر بروتون، برنامه نویس و سازنده ربات است. او به شدت به پرینتر سه بعدی علاقمند است و تاکنون اشیای جالبی را با آن خلق کرده است: مثل تفنگ غول پیکر لگویی .؛ به تازگی او موفق به پرینت سه بعدی پیکره تمام قد خود با ارتفاع سه متر و شصت و دو سانتی متر گشته است. بنابراین رکورد جهانی بلندترین مجسمه انسانی چاپ سه بعدی شده در جهان شکسته شده است. رکورد قبلی مربوط به مجسمه‌ای با ارتفاع سه متر بود.

آنطور که از عکسهای خبری آشکار شده،‌ بروتون کل مجسمه را به قطعات مساوی slice کرده و تماماً با پرینتر سه بعدی LulzBot Taz خود چاپ و به طرز باشکوهی به یگدیگر اسمبل کرده است. وزن این تندیس ۵۰ کیلوگرم میباشد. او ابتدا با یک اسکنر سه بعدی،‌ به صورت ۳۶۰ درجه یک مدل از خود ایجاد کرد و آنگاه با نرم‌افزار، اصلاحات لازم را انجام و مدل سه بعدی به ۳۶ قسمت متقارن برش خورد.

 

ضخامت دیواره داخلی به علت سنگینی قطعات بالایی بر بخشهای پایینی حدود ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که به تدریج در قسمتهای بالایی کاهش می یابد. «بروتون»، رزولوشن چاپ را هم بالا و در حدود ۵۰ میکرون در نظر گرفت.

طبق گفته‌های بروتون، با استفاده از دو پرینتر سه بعدی، نزدیک به ۵۰۰ ساعت برای چاپ تمامی قطعات اسلایس شده وقت صرف شده است. به خاطر اطمینان از اتصال صحیح و بدون نقص قطعات،‌ یک سیستم قفل شدن متقارن در برخی قطعات بزرگ این مجسمه به کار رفته است.

بروتون اضافه میکند:

فکر شکستن رکورد بزرگترین مجسمه تولیدی با پرینتر سه بعدی مثل خوره به جانم افتاده بود و نمیتوانستم از آن دل بکنم. به خاطر مسائل کپی رایت، تصمیم گرفتم مجسمه‌ ای از پیکر خودم را پرینت سه بعدی کنم. رکوردهای قبلی مرتبط را بررسی کردم و ارتفاع را تا آنجا که امکان داشت بالاتر بردم. مطمئناً چاپ یک پیکره از خود سازنده اش برای عاشقان پرینترهای سه بعدی دیوانه کننده خواهد بود.

البته هنوز این مجسمه به طور رسمی در مرکز گینس ثبت نشده و نیاز به زمان و بررسی دقیق توسط کارشناسان این مؤسسه خواهد داشت. بروتون اعلام کرده است پس از اطمینان از ثبت جهانی رکوردش، پروژه جدید خود را برای پرینت سه بعدی بزرگترین اسکیت بورد جهان شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
telegram

مشاوره خرید و پشتیبانی مشتریان

واتس اپ phone تماس تلفنی چت آنلاین چت آنلاین